دهیاران نیشابور آموزش های ایمنی و آتش نشانی را فرا می گیرند

نیشابور (پانا ) - مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور ، گفت : با همکاری معاونت استانداری و فرمانداری ویژه نیشابور و بخشداری های شهرستان یک دوره آموزشی یک روزه برای دهیاران روستاهای شهرستان نیشابور برگزار می شود .

کد مطلب: ۹۱۲۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دهیاران نیشابور آموزش های ایمنی و آتش نشانی را فرا می گیرند

سید مهدی حسینی اظهار داشت: با توجه به بارندگی هایی که در بهار امسال داشته ایم و نظر به تجربه سال های گذشته ، در فصل بهار و تابستان امسال انتظار می رود که به دلیل رویش علف های هرز آتش سوزی علفزارها و مزارع کشاورزی افزایش یابد . از سوی دیگر پر شدن آبگیرها نیز ممکن است موجب حوادث غرق شدگی در فصل گرما شود . همچنین عبور سیلاب ها ممکن است موجب افزایش مزاحمت مارها در مناطق مسکونی گردد . لذا با هماهنگی فرمانداری و بخشداری های شهرستان این دوره آموزشی یک روزه با هدف اطلاع رسانی به روستاییان و کاهش حوادث غرق شدگی و آتش سوزی مراتع و مزارع برگزار می شود .
وی در ادامه گفت : در این دوره آموزشی دهیاران با نحوه مقابله صحیح آتش سوزی مزارع و مراتع آشنا می شوند و به عنوان همیار آتش نشان در روستاها اطلاع رسانی می کنند . همچنین در جهت پیشگیری از حوادث غرق شدگی نیز نکات ایمنی در خصوص آبگیرها و استخرهای کشاورزی به ایشان آموزش داده می شود تا با اطلاع رسانی مناسب از این حوادث نیز پیشگیری به عمل آید .
گفتنی است که اولین روز این آموزش ها برای 50 نفر از دهیاران بخشداری مرکزی در محل سالن جلسات اورژانس برگزار گردید و هفته آینده نیز برای سایر بخشداری ها برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار