قدمی: توجه به پژوهش باید یکی از شاخص‌های ارزیابی معلمان باشد

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد باید با فضاسازی پژوهشی زمینه رشد فرزندان را فراهم کرده و میزان توجه به پژوهش از شاخص‌های ارزیابی معلم باشد.

کد مطلب: ۹۱۲۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
قدمی: توجه به پژوهش باید یکی از شاخص‌های ارزیابی معلمان باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مجید قدمی در مراسم گرامیداشت روز معلم استان گیلان که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، تربیت انسان‌ها را کار سختی دانست و گفت: «برای تربیت دیگران ابتدای باید خود را بسازیم.»

او یادآوری و تذکر را یک شیوه تربیت دانست و افزود: «شهید مطهری فردی زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود و با هر قشری با زبان خود او سخن می‌‌گفت.»

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «مدرسه یک سازمان یادگیرنده و یاددهنده است، باید با فضاسازی پژوهشی زمینه رشد فرزندان را فراهم کنیم و در همین راستا میزان توجه به پژوهش باید یکی از شاخص‌های ارزیابی معلمان مدنظر قرار گیرد.»

قدمی گفت: «روش آموزشی باید متکی بر پژوهش و روش حل مساله باشد. نظام آموزشی دارای مبانی و برنامه عملیاتی است که نیازمند مهارت‌هایی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.»

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خواستار برخورداری معلمان از مهارت‌های لازم در حوزه‌های مرتبط شد و گفت: «تسلط نداشتن معلم به روش تدریس موجب اختلال یادگیری در کودکان می‌شود و طبق آمار اعلام شده ۱۰ تا ۱۵ درصد فرزندان در پایه اول دچار اختلالات یادگیری می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار