سومین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

آستارا (پانا) -با حضور شاعران برجسته کشور، از سومین کتاب شعر یاشار صلاحی شاعر جوان بندر آستارا در این شهرستان رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۱۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
سومین کتاب شاعر جوان آستارا رونمایی شد

در آئین رونمایی از کتاب ' مبادا دخترم شبیه تو بخندد' در سینما دریای آستارا با شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی فارسی و ترکی و استندآپ کمدی، شبی به یاد ماندنی در تاریخ ادبیات گیلان رقم خورد.
علی رضا راهب، مینا آقا زاده، کمال حسینیان و شاعران برجسته دیگر آخرین سروده های خود را قرائت کردند.
شاپور تشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: آستارا در کنار فعالیت های مختلف هنری، در انتشار کتاب از شهرستان های پیشرو استان گیلان است.
وی افزود: کتاب مبادا دخترم شبیه تو بخندد در 72 صفحه توسط انتشارات دهسرا، با شمارگان یک هزار نسخه اثر یاشار صلاحی شاعر معاصر استان گیلان چاپ و وارد بازار کتاب شده است.
وی اضافه کرد: انجمن شعر و ادب شهریار آستارا شاعران بزرگی را به ادبیات معاصر معرفی کرده و خوشبختانه بسیاری از شاعران این انجمن صاحب کتاب و شناسنامه شعری هستند.
فرامرز کوچکی زاد رئیس انجمن مفاخر انزلی گفت: شهرستان آستارا بالاترین نرخ باسوادی را در کشور دارد و به جهت موقعیت ممتاز فرهنگی در زمینه تولید کتاب موفق عمل کرده است.
وی افزود: ادبیات معاصر توسط شاعران جوان ایران نفس تازه ای می کشد و خوشبختانه روز به روز بر تعداد مخاطبان اشعار سپید و نو افزوده می شود.
علی رضا راهب شاعر و پژوهشگر معاصر نیز در این آئین بیان کرد: شاعر امروز باید با زبان معاصر، پیام خود را به مخاطب انتقال دهد و این موضوع را در اشعار صلاحی شاهد هستیم.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 400 هنرمند در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار