با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد:

آغاز نخستین المپیاد شایستگی محور شاخه فنی و حرفه ای در کشور

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی به همراه برخی از مسئولین ستادی وزارت آموزش و پرورش و همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان از اولین آزمون المپیاد شایستگی محور شاخه فنی و حرفه ای در کشور بازدید به عمل آورد.

کد مطلب: ۹۱۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز نخستین المپیاد شایستگی محور شاخه فنی و حرفه ای در کشور

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در حاشیه برگزاری این المپیاد گفت: المپیاد شایستگی محور شاخه فنی و حرفه ای برای اولین بار در سطح کشور با رویکرد شایستگی های فنی و غیرفنی شامل اخلاق حرفه ای، الزامات محیط کار، نوآوری و کارآفرینی، مدیریت تولید و کاربرد فناوری های نوین در هشت رشته حسابداری، تاسیسات مکانیکی، مکانیک خودرو، امور زراعی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، تربیت بدنی و ساختمان به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام می شود.

وی افزود: این المپیاد برای دستگاه تعلیم و تربیت بسیار مهم و ارزشمند است و همیشه جای آن در سیستم آموزشی کشور خالی بود و یقینا در آینده اثرات و نتایج آن را در آموزش و پرورش کشور خواهیم دید.

صابری تصریح کرد: در مرحله استانی این المپیاد در بخش هنرستانی سه هزار و 632 هنرجو به یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد یک هزار و 378 هنرجوی دختر و دو هزار و 254 هنرجوی پسر شرکت داشتند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: از بین هنرجویان این هشت رشته در مرحله اول 582 هنرجو در مرحله هنرستانی منتخب شناخته شدند که پس از برگزاری آزمون سنجش عملکردی در شهرستان تعداد 194 نفر به مرحله منطقه ای راه یافتند که پس از برگزاری آزمون برای مشخص شدن افراد شایسته هر رشته این تعداد به 125 نفر به مرحله فعالیت کارگاهی استانی راه یافته اند که سهم هنرجویان شهرستان ها و مناطق مشهد در این مرحله 59 نفر می باشد که از یک روز قبل در مراکز اسکان پذیرش گردیده اند و برنامه هایی برای آشنایی این هنرجویان با مدل رقابت در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: آزمون مرحله استانی فعالیت کارگاهی مبتنی بر شایستگی در روز پنج شنبه 12 اردیبهشت در نه پایگاه پایلوت کشوری که با اصول فعالیت کارگاهی و HSE استاندارد سازی شده انجام می پذیرد که در نهایت هشت نماینده استان در رشته های مذکور برای رقابت در مرحله کشوری مشخص می گردند.

صابری در پایان گفت: مرحله کشوری این المپیاد روزهای 27 و 28 خرداد ماه به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس انجام خواهد شد.

قابل ذکر است در خلال برگزاری این المپیاد رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی از روند برگزاری این آزمون در کارگاه تاسیسات مکانیکی هنرستان های دارالفنون، کارگاه ساختمان هنرستان طالقانی، کارگاه صنایع غذایی هنرستان شهید یوسفی و همچنین کارگاه صنایع غذایی هنرستان نیک اندیشان بازدید به عمل آورد و با ناظرین این حوزه ها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار