در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

دشواری کسب سهمیه المپیک تیراندازی به روایت ابراهیم اینانلو

مشکل کمبود فشنگ همچنان وجود دارد

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران ضمن تشریح آخرین وضع تیم ملی از سخت بودن کسب سهمیه المپیک توکیو در این رشته ورزشی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۲۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دشواری کسب سهمیه المپیک تیراندازی به روایت ابراهیم اینانلو

ابراهیم اینانلو در گفت‌وگو با پانا در خصوص عملکرد تیراندازان ایران در مسابقات جام جهانی تیراندازی به میزبانی چین و کسب یک سهمیه المپیک 2020 گفت: رقابت‌های جام جهانی چین سومین مسابقه گزینشی کسب سهمیه المپیک توکیو بود و خدا را شکر توانستیم به نخستین سهمیه المپیک برسیم. امیدوارم در دو مسابقه جام جهانی دیگر و همچنین قهرمانی آسیا تعداد سهمیه‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: سطح مسابقات جام جهانی واقعاً بالاست و در هر رشته بالای 40 نفر شرکت می‌کنند که همگی از قهرمانان و مدال‌آوران آسیایی و جهانی هستند. کسب سهمیه المپیک در چنین شرایطی واقعاً سخت است، اما خدا را شکر توانستیم با همه سختی‌ها و مشکلات به یک سهمیه برسیم. در همین مسابقات نفراتی حضور داشتند که قهرمانان دوره پیشین المپیک بودند اما هنوز موفق به کسب سهمیه نشده‌اند.

اینانلو به عملکرد ملی‌پوشان اشاره کرد و گفت: نجمه خدمتی توانست در مسابقه اول سهمیه کسب کند و این یک اتفاق خوشحال‌کننده برای ما بود، الهه احمدی و حسین باقری هم تا مرحله فینال پیش آمدند اما متأسفانه بدشانسی آوردند. از طرفی پویا نوروزیان در سه وضعیت خوب بود اما امیرمحمد نکونام نسبت به نتایج هند خوب ظاهر نشد. در کل از عملکرد ملی پوشان راضی هستم و امیدوارم در رقابت‌های مونیخ که اوایل ماه آینده برگزار می‌شود بتوانیم دوباره به سهمیه المپیک برسیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران در مورد وضعیت آماده شدن تیم برای مسابقات مونیخ اظهار کرد: ما از قبل برنامه نوشتیم و اردوی هانوفر را قبل از این رقابت‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم. امیدوارم که شرایط مهیا شود و در این اردو حاضر شویم. متأسفانه همچنان با مشکل فشنگ روبه‌رو هستیم، فدراسیون تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اما این مشکل وجود دارد. امیدواریم بخشی از مشکلات فشنگ را برطرف کنیم. رقابت‌های مونیخ یکی از مهم‌ترین مسابقات است و شرکت‌کنندگان زیادی به این مسابقه اعزام می‌شوند و بیشتر رکوردهای جهان در این رقابت شکسته می‌شود، بیشتر اروپایی‌‎ها تلاش می‌کنند سهمیه المپیک را در این مسابقه بگیرند.

وی در مورد عدم راه‌یابی الهه احمدی به فینال اظهار کرد: وضعیت تیراندازی خیلی سخت است و ما نمی‌توانیم بگویم احمدی ضعیف بوده، در همین مسابقات دارنده مدال طلای المپیک ریو به عنوان شانزدهم رسید اما نجمه خدمتی توانست به سهمیه المپیک برسد. الهه احمدی هم در دو مسابقه خوب ظاهر شد اما شرایط برای همه سخت بود و به همین خاطر او نتوانست به فینال برسد.

اینانلو در مورد نفرات اعزامی به رقابت‌های جام جهانی مونیخ گفت: فعلاً پیش‌بینی ما هشت نفر است. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد و با هشت نفر به این مسابقات اعزام شویم و بتوانیم تعداد سهمیه‌ها را در مونیخ افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار