محمد صیدلو: امروز مطالبه مردم از آموزش و پرورش تعلیم و تربیت و پرورش شهروند مطلوب برای جامعه باشد

شهریار (پانا) - نماز عبادی سیاسی جمعه شهریار با سخنرانی پیش از خطبه های نمازمدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران همراه بود .

کد مطلب: ۹۱۲۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: امروز مطالبه مردم  از آموزش و پرورش تعلیم و تربیت و پرورش شهروند مطلوب برای جامعه باشد

محمدصیدلو اظهار داشت: استان تهران به جهت گستردگی و ویژگی‌های خاص دو اداره کل دارد که یکی اداره کل شهرستان های استان تهران است و 21منطقه را مدیریت میکند که البته زیر سایه سنگین مواردی که شهر تهران از آن برخوردار است محرومیت‌هایی دارد و دیده نمیشود وبرخی از شاخص‌ها را که نشان دهنده محرومیت و بهره مندی‌ها بر داشته‌هایمان هست منطبق میکنیم از محروم ترین‌ها هستند تا جایی که سرانه دانش آموزی مدارس در کشور 24 نفر است اما در شهرستان‌های استان تهران با میانگین 32 دانش آموز در هر کلاس درس روبرو هستیم و موجب کاهش مقداری از کیفیت آموزش شده، اما با این حال معلمان پر تلاش در حال رفع کمبود‌ها هستند.

اوگفت: تراکم جمعیتی و ساخت و ساز‌های بسیاری در برخی از شهرستان‌ها داریم اما زمین آموزشی برای ساخت مدرسه نداریم، ما مدیران باید مراقبت کنیم وامروز در برخی حوزه‌ها دچار گرفتاری هستیم .

او در ادامه تصریح کرد: بیش از نیمی از مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش سر و کار دارند،اگر امروز آموزش پرورش کیفیت نداشته باشد فردا شهروندی داریم که ناهنجاری‌هایی را انجام میدهد که ترمیم آن بسیار سخت و زمان بر است.

صیدلو بیانکرد: آموزش و پرورش باید همت کند که گرفتاری در حوزه‌های دیگر کاهش پیدا کند در این مسیر برای بهبود زیر ساخت لازم است که خیرین بیش از پیش دست ما را بگیرند، امروز مردم در حال کمک هستند، در غیر اینصورت قادر نخواهیم بود کار خود را انجام بدهیم، سرانه‌های آموزشی که میتوانستیم کمک کنیم امروز آن گونه که باید و شاید تخصیص پیدا نمیکند به جهت وجود مشکلات، به واقع اگر مردم همراه نبودند امروز با بحران در آموزش و پرورش روبرو بودیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که آموزش و پرورش نیازمند تغییر است گفت: امروز معلم با روشی که گذشته فرآیند تربیتی خود را پیش می برد دیگر نمیشود در آن مسیر دوباره حرکت کند،امروز اطلاعات صرفا از معلم دریافت نمیشود و معلمان باید آماده تعلیم و تربیتی باشند که با شرایط روز همراه باشد .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی که دانش آموزان در این روز‌ها دچار میشوند نیازمند است که تلاش معلمان بیشتر شود، روش‌ها باید تغییر کند، آموزش و پرورش اسلامی میخواهیم که بر مبنای دین و اسلام و انقلاب با روش های جدید و به روز اقدامات را پیگیری کند، امروز مطالبه مردم از آموزش و پرورش تعلیم و تربیت و پرورش شهروند مطلوب برای جامعه باشد و خانواده‌ها نگران کنکور نباشند و به جای آن نگران مسیری که فرزندشان آموزش میبیند، باشند .

امام جمعه شهریار نیز در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت روز معلم و شهادت استاد مطهری گفت: کسی که در مسیر علم جان خود را بگذارد شهید است و معلم به ما درس بصیرت و دشمن‌شناسی می‌دهد.

سالمی در ادامه عنوان کرد: امروز توسعه آموزش و پرورش نیازمند همراهی خیرین است و شهرستان شهریار بیشترین دانش‌آموز را دارد که علی‌رغم تلاش مسئولان همچنان جای کار بسیار است تا کیفیت مدارس افزایش پیدا کند.

در پایان نماز نیز به نمایندگی از معلمان از صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و پارسا مدیر آموزش و پرورش شهریار توسط امام جمعه شهرستان شهریار تقدیر و تجلیل بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار