توفان شدید در شرق هند 3 کشته بر جای گذاشت

تهران (پانا) - دولت ایالت «اودیسا» اعلام کرد که بر اثر وقوع توفان شدید موسوم به «فانی» در روز جمعه، سه نفر در مناطق مختلف این ایالت جان خود را از دست داده اند.

کد مطلب: ۹۱۲۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توفان شدید در شرق هند 3 کشته بر جای گذاشت

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه خبری «ان دی تی وی»، مقام های دولتی می گویند که این توفان باعث ریشه کن شدن درخت ها، آسیب به خطوط انتقال برق و تخریب سقف خانه ها شده است. تا لحظه انتشار این خبر، برق بسیاری از مناطق اودیسا هم قطع است.
مقامات دولتی در این ایالت بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر را از مناطق پر خطر ساحلی تخلیه کرده اند. بخش بزرگی از شهر ساحلی «پوری» به دلیل باران های شدید زیر آب رفته است.
این توفان سبب ایجاد تند باد های شدید با سرعتی معادل 175 کیلومتر در ساعت شده است و هزاران درخت را در ایالت اودیسا ریشه کن کرده است.
نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش به علاوه گارد ساحلی و تیم های امداد و نجات هند در حالت آماده باش قرار دارند.
نارندرا مودی نخست وزیر هند با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که تمام خسارت های وارده به ایالت اودیسا به سرعت جبران خواهد شد.
اداره هواشناسی هند اعلام کرده است که هم اکنون این توفان در حال حرکت به سوی ایالت «بنگال غربی» است.
در ایالت بنگال غربی، بیش از 200 پرواز به شهر «کلکته» لغو شده است و فرودگاه این شهر تا عصر امروز بسته باقی خواهد ماند.
برگزاری تبلیغات انتخاباتی نیز در ایالت بنگال غربی به دلیل نزدیک شدن توفان ممنوع شده است.
در ایالت «اندرا پرادش» که در مجاورت اودسیا قرار دارد، مقامات دولتی، بیش از 20 هزار نفر را از مناطق پرخطر تخیله کرده اند در حالی که امروز هزاران درخت به دلیل وزش تند باد های شدید در این ایالت ریشه کن شده اند.
توفان فانی یکی از شدید ترین توفان ها در هند از سال 1999 تاکنون است. در سال 1999، بر اثر وقوع این توفان در ایالت اودیسا، حدود 10 هزار نفر کشته شدند.
فصل توفان های هند، معمولا در اواخر ماه آوریل آغاز شده و تا ماه دسامبر ادامه می یابد. در این دوره همه ساله صدها هزار نفر از مناطق پر خطر تخلیه می شوند و توفان سبب تلفات انسانی و خسارت مالی گسترده ای می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار