ضرورت توجه به آینده‌پژوهی در آموزش و پرورش/ مهارت‌آموزی در راس برنامه‌ها باشد

رشت (پانا) -رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه امروز کمتر به آینده‌پژوهی در بعد تعلیم و تربیت توجه می‌شود، گفت: باید با فضاسازی پژوهشی زمینه رشد فرزندان را فراهم کرده و میزان توجه به پژوهش از شاخص‌های ارزیابی معلم باشد.

کد مطلب: ۹۱۲۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به آینده‌پژوهی در آموزش و پرورش/ مهارت‌آموزی در راس برنامه‌ها باشد

مجید قدمی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، تربیت انسان‌ها را کار سهل و آسانی ندانست و اظهار داشت: برای تربیت دیگران ابتدای باید خود را بسازیم. وی یادآوری و تذکر را یک شیوه تربیت دانست و به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: شهید مطهری فردی زمان‌شناس ومخاطب‌شناس بود و با هر قشری با زبان خود او سخن می‌‌گفت. معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه یک سازمان یادگیرنده و یاد دهنده است، تأکید کرد: باید با فضاسازی پژوهشی زمینه رشد فرزندان را فراهم کنیم و در همین راستا میزان توجه به پژوهش باید یکی از شاخص‌های ارزیابی معلمان مدنظر قرار گیرد.

قدمی با اشاره به اینکه روش آموزشی باید متکی بر پژوهش و روش حل مساله باشد، افزود: نظام آموزشی دارای مبانی و برنامه عملیاتی است که نیازمند مهارت‌هایی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار برخورداری معلمان از مهارت‌های لازم در حوزه‌های مرتبط شد و گفت: عدم تسلط معلم به روش تدریس موجب اختلال یادگیری در کودکان می‌شود و طبق آمار اعلام شده ۱۰ تا ۱۵ درصد فرزندان در پایه اول دچار اختلالات یادگیری می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار