آیین بزرگداشت روز معلم اصفهان در محل اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم برگزار شد

اصفهان (پانا) - آیین بزرگداشت مقام معلم با حضور استاندار اصفهان ، مدیرکل ، معاونین و مشاورین اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولین استان ؛ و همچنین جمعی از معلمین و فرهنگیان نواحی و مناطق استان اصفهان در محل اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۲۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت روز معلم اصفهان در محل اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم برگزار شد

در این مراسم که ابتدا با تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد، مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان به نقش پر رنگ معلمین در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت:

در این فرصت به همه ی چشم ها ، دلها ، وجدان ها یادآوری می کنیم ؛ اگر معلمان ما بی نام و نشان افق های فردا را روشن می کنند ؛ اگر معلمان ما در دور افتاده ترین روستاها و مناطق کشور نور عشق می افشانند ؛ اگر معلمان ما در کنار بخاری های آتش گرفته می مانند ، می سوزند و دانش آموز خود را تنها نمی گذارند؛ اگر معلمان ما در آمد و شد راه های صعب العبور غریبانه جان می دهند ؛ اگر معلمان ما خود را به چهره دانش آموزان بیمارشان در می آورند تا با آنها همدردی کنند ؛ و هزاران اگر؛ در جایی معلمین باید دیده شوند ، مشکلات آنها مورد توجه قرار گیرد تا صحنه گردان عرصه های عشق و محبت و دانایی و ایثار شوند .

وی در ادامه گفت : امسال ، همچون سالهای گذشته ، شما عزیزان اصالتا به خاطر فداکاری های ارزشمندتان و وکالتا از طرف معلمین شریف سراسر استان مورد تجلیل و تکریم قرار می گیرید ، و ما و همه مسئولین باید بدانیم چرخ نظام تعلیم و تربیت بدون بهره مندی حتی لحظه ای از مدد و نقش آفرینی شما هرگز نمی چرخد .

پس از آن نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نقش معلمان در تربیت دانش آموزان برای آینده ای بهتر اشاره کرد و گفت:

همه کسانی که در مجلس شورای اسلامی حضور دارند روزی شاگرد شما بوده اند.

عابدی در ادامه اظهار داشت : نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مشکلات موجود مطلع هستند؛ بدون اینکه نیازی به بازگویی مشکلات باشد، تک تک نمایندگان به مشکلات فرهنگیان واقف هستند .

وی در ادامه افزود : امروز کشور به حمایت شما معلمین عزیز بیش از هر زمان دیگر نیاز دارد تا بتوانیم این حیله و مکر جهانخواران را همانند چهل سال گذشته باطل نماییم و با حفظ تمامیت کشور در یک فصل جدید از خدمت قدم گذاریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : معلم یک خصوصیت ویژه دارد که وقتی سر کلاس رفت همه مشکلات خود را پشت در کلاس می گذارند.

وی در ادامه گفت : معلم در طول تاریخ به طور مستمر اثرگذار است و لحظه لحظه هایی که در کلاس درس حضور دارد برای شکل دادن شخصیت دانش آموزان ما و برای حفظ آینده کشور تاثیرگذار است .

استاندار اصفهان نیز در آیین بزرگداشت روز معلم ضمن تاکید بر جایگاه شریف و مهم معلمین خاطر نشان کرد : هر کاری که از دست من ساخته باشد برای جایگاه ، کرامت و پاسداری از مقام رفیع معلم انجام خواهم داد و این را جزء وظایف خود می دانم. اگر هر خدمتی را در جامعه انجام می دهیم باید از آموزش و پرورش شروع شود؛ اگر هر خدمت دیگری انجام شود اما آموزش و پرورش نادیده گرفته شود، آن خدمت و خدمات نتایجی در بر نخواهد داشت .

وی در ادامه تاکید کرد : همیشه از کرامت معلمین و جایگاه شریف معلمین و بزرگوار دفاع نموده ام ؛ و هر کاری که از دست من ساخته باشد برای جایگاه ، کرامت و پاسداری از مقام رفیع معلم انجام خواهم داد و این را جزء وظایف خود می دانم.

عباس رضایی در ادامه گفت : معلم تجلی واقعی انسان است ؛ و معلمین در کلاس درس ، ادب و اخلاقیات را در مرحله عمل به دانش آموزان می آموزند .

وی در ادامه افزود : بنده افتخار می کنم که تدریس را رها نکرده ام ؛ از تمام معلمین می خواهم در همه زمینه ها و به خصوص در بحث تعلیم و تربیت به روز باشند ، علم با سرعت در حال پیشرفت است . نسل امروز نسل هوشیار و بیداری است و امکانات جدیدی در اختیار دارد، پس ما هم بکوشیم با جدیت و با انگیزه بالا نسبت به کسب آموزش های جدید به صورت رسمی و غیر رسمی اهتمام داشته باشیم تا بتوانیم راه را برای توسعه کشور هموار سازیم.

لازم به ذکر است در این مراسم از مدیران و معلمان سابق آموزش و پرورش استان اصفهان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار