دیدار استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با خانواده نخستین شهید فرهنگی استان

ساری (پانا) - ‍ استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و جمعی از مدیران با نخستین شهید فرهنگی استان در هفته معلم دیدار کردند.

کد مطلب: ۹۱۲۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با خانواده نخستین شهید فرهنگی استان

همزمان با 12 اردیبهشت و هفته گرامی‌داشت مقام معلم، استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش به اتفاق جمعی از مدیران، به منزل معلم شهید «علی ولی‌پور» رفتند. «شهید ولی‌پور» که نخستین شهید فرهنگی استان مازندران است تنها چند ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی در آبادان به شهادت رسید.

عسکری نیکزاد در حاشیه این دیدار ضمن تبریک روز و هفته معلم به تمام فرهنگیان فرهیخته گفت: امروز ما فرصت را غنیمت دانستیم و نزد معلمان واقعی آمدیم، کسانی که رسالت معلمی را کامل کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هدف از برگزاری چنین دیدارهایی را «یادآوری و تذکر» توصیف کرد و افزود: این دیدارها موجب قوت قلب است هم برای ما و هم برای بازماندگان شهدا.
نیکزاد در ادامه گفت: شهید ولی‌پور نخستین شهید فرهنگی استان است ما نیز به‌مناسبت بزرگداشت مقام معلم، وظیفه و تکلیف دانستیم به محضر همسر و فرزندان این شهید عالی‌مقام، برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص همسر شهید ولی‌پور نیز گفت: همسر این شهید، سرکار خانم حاجیان از همکاران فرهنگی و معلم ما است که حدود چهار دهه در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش کار کرد و هنوز هم فعالیت این بانوی گرامی در آموزش و پرورش ادامه دارد.

گفتنی است از شهید ولیپور دو فرزند به یادگار ماند که «آرزو ولیپور» مدیرکل امور کتابخانه‌های استان است و «امید ولیپور» به شغل دندانپزشکی اشتغال دارد.

استاندار مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیران شهرستان قائمشهر، در ادامه به منزل حاج منصور حاجیان جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی رفتند و ضمن عیادت از این جانباز سرافراز، هفته معلم را به همسر این جانباز 70درصد که معلم است تبریک گفتند..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار