معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور:

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ: انحصار اطلاعات قدرت تولید نمی کند

تهران (پانا) - معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور با اشاره به تفاوت رسانه امروز با گذشته تاکید کرد که تبلیغات در دنیای امروزمانند مسکن است و درموارد خاص باید انجام شود لذا درمان باید به صورت ارایه اطلاعات باشد و این اطلاعات باید قابل سنجش ومقایسه باشد و خام فروشی اطلاعات مفید نیست به طوریکه اطلاعات برای مخاطبان باید عینی، ساده و باور پذیر باشد.

کد مطلب: ۹۱۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ: انحصار اطلاعات قدرت تولید نمی کند

به گزارش مرکز ارتباطات آموزش و پرورش، خدادی درگردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به دنبال استقلال و منافع حداکثری برای مردم ایران است درحالیکه غرب به دنبال کشورهای پیرو و وابسته می گردد تا منافع خودش را تامین کند و این تعارض بین جمهوری اسلامی و غرب است چنانچه کشورهای وابسته غرب هم فقط تامین منافع غرب را باید انجام دهند نه منافع مردم خودشان، شاهد این مدعی وضعیت بسیاری از کشورهای وابسته در منطقه است که توان دفاع از خود را ندارند و باید برای هرموضوع کوچکی از آنها کسب اجازه کنند حتی اموالشان .

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و رییس جمهور در سخت ترین شرایط کشور و در مراکز تصمیم گیری طی چهل سال گذشته حضور داشته اند، مقتدرو استوار و باشجاعت و تدبیر در تلاش برای مدیریت عبور از شرایط تحمیلی و سخت جاری کشورمی باشند اظهارداشت: اداره کشور به دست افرادی درسه قوه و ارگان های نظامی و امنیتی و نظامی است که بحران های مختلف را در طول چهل سال گذشته با فراز و نشیب های بسیار سخت مواجهه وبا تجربه مقابله با بحران از آنها با سربلندی و استقلال عبور کرده اند، اکنون نیز با اقتداردرحال عبور از این شرایط سخت تحمیل شده توسط امریکا وهم پیمانانش با حمایت و نقش موثر مردم به حول و قوه الهی می باشیم .

خدادی با اشاره به تفاوت رسانه امروز با گذشته اظهارکرد: ما برای زندگی و زنده بودن نیاز به ارتباط داریم و ارتباط در دنیای امروز بر مبنای تبادل اطلاعات صورت می گیرد و اگر اطلاعات دوطرفه نباشد به درک متقابل منجر نمی شود و برای طرفین این ارتباط سودمند نخواهد بود.

او در ادامه گفت: ما به فهم مشترک در تبادل اطلاعات نیاز داریم و اگر دوسویه نباشد منافع طرفین را ایجاد نمی کند و به همین علت باید سهم و نقش به هریک از طرفین بدهیم.

خدادی با اشاره به اینکه امروز با دردست گیری قدرت اطلاعات در دست یک جامعه، باعث شده تا همه مولفه ها به این سمت نشان داده شود گفت: قدرت امروز، داشتن اطلاعات است و هرکس اطلاعات بیشتری داشته باشد، قدرت بیشتری خواهد داشت و این توانایی می دهد.

او بر ضرورت دانش پردازش اطلاعات گفت: درگذشته انحصار اطلاعات می توانست قدرت ایجاد کند اما در دنیای جدید این طور نیست و اگر آن جامعه ای که اطلاعات دارد نتواند آن را پردازش کند، کارآرایی نخواهد داشت و قدرتی برایش به وجود نخواهد آورد و امروز انحصار اطلاعات هیچ قدرتی ایجاد نخواهد کرد لذا قدرت در جمع آوری، پردازش و نتیجه گیری از اطلاعات است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره اینکه در۲۰ سال قبل برای ارسال یک خبر و چند عکس به چندین دستگاه گرانقیمت با صرف وقت زیاد و نیاز به مکان اختصاص داشت، اظهار کرد: در مختصات رسانه امروز هر کس که یک موبایل دارد یک رسانه است و دستگاه ها را یکپارچه کرده و محدودیت زمانی و مکانی را از بین برده است وهرکس این رسانه را بشناسد می تواند در مورد رسانه بهترین تصمیم را بگیرد.

او گفت: باید صاحبان رسانه امروز را به رسمیت بشناسیم و اطلاعاتی که فرد را قضاوت برساند و تصمیم بگیرد و عملی انجام دهد دارای اهمیت است‌ لذا حرف های دیدگاهی به درد دنیا امروز نمی خورد.

خدادی با اشاره به اینکه یکی از اصول رسانه امروز شناسایی مخاطب جامعه امروز است تا بر اساس آن مهندسی مخاطب صورت گیرد، اظهارکرد: باید شناسایی مخاطب صورت گیرد و بر اساس آن محتوی تولید شود نه برعکس .

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبلیغات در دنیای امروز مانند مسکن است و در موارد خاص باید انجام شود لذابرای درمان باید اطلاعات تولید کنیم و این اطلاعات باید قابل سنجش و مقایسه باشد و خام فروشی اطلاعات به درد نمی خورد به طوریکه اطلاعات باید عینی، ساده و باور پذیر باشد.

خدادی با اشاره به کاربرد رسانه در آموزش و پرورش گفت: باید بپذیریم میلیاردها شریک در حوزه رسانه داریم و باید آنها را قبول کنیم و ارتباطاتی دوسویه با مخاطبان خود داشته باشیم لذا از گزارش کار بپرهیزید و در تعاملی دو طرفه با مردم به آنها اطلاعاتی بدهید که برای آنها مفید باشد به طوریکه تبادل اطلاعات دو سویه انجام گیرد.

او اضافه کرد فرصت و تهدید در هر فرایندی وجود دارد و هنر ما نیز نه تنها استفاده از فرصت هاست بلکه باید تهدیدات را نیز به فرصت تبدیل کنیم تاکید کرد: به رسانه امروز به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و برای تهدیدهای آن نیز به جای مقابله چاره اندیشی کنیم و نهایتا به دنبال تولید اطلاعات برای مخاطب باشیم و به جای خام فروشی اطلاعات دنبال فراورده های اطلاعاتی متناسب با نیاز برای شریک سازی در اداره جامعه تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار