مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم زنگ سپاس معلم:

قدردانی از زحمات معلم ارزشمندترین کار است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم زنگ سپاس معلم گفت: قدردانی از زحمات معلم، ارزشمندترین کار است.

کد مطلب: ۹۱۱۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی از زحمات معلم ارزشمندترین کار است

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مراسم بزرگداشت مقام معلم و نواختن زنگ سپاس معلم که با حضور فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و جمعی از مدیران استانی در دبیرستان نمونه امام علی (ع) برگزار شد، ضمن تبریک هفته مقام معلم به فرهنگیان سراسر کشور به ویژه معلمان دلسوز استان کرمانشاه، گفت: قدردانی و سپاس از معلم، ارزشمندترین کاری است که می‌توان در برابر سیل مهربانی‌های معلم انجام داد.

وی از نگاه ویژه‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شخص سردار ریحانی به آموزش و پرورش تشکر کرد و افزود: بزرگترین کارها و ارزشمندترین اقدامات در نهاد تعلیم و تربیت به مدد همین نگاه مثبت رخ داده است که نمونه‌ی عینی آن را در حق مناطق جنگی می‌توان دید و از همین‌جا از زحمات، هم‌گامی و هم‌دلی‌های سردار ریحانی و دیگر پاسداران همکار ایشان در تحقق اهداف والای آموزش و پرورش صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بیانیه‌ی رهبر فرزانه‌ی انقلاب پیرامون گام دوم انقلاب، تاکید کرد: با عنایت مقام معظم رهبری در اسناد بالادستی به آموزش و پرورش توجه ویژه و جدی شده و به اذعان وزیر آموزش و پرورش، تاکیدهای رهبر انقلاب به سند تحول بنیادین در این دوره بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: اگر نگاه دقیق و ساختارگرایانه‌ به نظام تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین آمده‌است، به شکل درست اجرایی شود، اصلی‌ترین و بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد. البته آموزش، تحقیق و پژوهش زمانی موفقیت را در پی دارد که اخلاق در آن رعایت شود؛ زیرا رمز رسیدن به موفقیت، ترکیبی از علم، ایمان و اخلاق است.

یزدان‌پناه حضور معلم در کلاس را امری مقدس دانست و گفت: باید قدر معلمان‌مان را بدانیم و همواره از آنان سپاسگزار باشیم؛ زیرا برای معلم، قدردانی از زحماتش، ارزشمندترین کار است.

در ادامه‌ی مراسم زنگ سپاس معلم، سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تبریک هفته گرامی‌داشت مقام معلم، گفت: در روایات و احادیث، توصیه و تاکید به تکریم والدین و معلم آمده است و این نشان می‌دهد که معلم چه جایگاه رفیعی در نزد خداوند دارد؛ پس باید بال تواضع را در برابر آنان بگشاییم و سر تعظیم فرود آوریم.

وی با اشاره به سربلندی و سرافرازی ایران در چهل سال گذشته، گفت: در بیانات مقام معظم رهبری در ترسیم گام دوم انقلاب، جوانان مورد توجه خاصی هستند و به معلمانی که این جوانان را تربیت می‌کنند و آموزش می‎‌دهند، نگاه ویژه‌ای شده و توصیه به علم و پژوهش در پرتو اخلاق و ایمان مورد تاکید است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: جایگاه معلم در تمام جوامع و به خصوص در ایران اسلامی مورد احترام همگان است و نمی‌توان ایثار معلم را چیزی جز عشق، علاقه و اعتقاد دانست و این ازخودگذشتگی را نمی‌شود با مادیات یا مواردی از این قبیل جبران کرد.

در بخش دیگر این مراسم، علی امرایی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه ضمن تبریک هفته معلم و خیر مقدم به حاضران در مراسم نمادین زنگ سپاس معلم، اجرایی کردن سند تحول بنیادین را امری ضروری دانست و افزود: از مباحثی که در سند تحول آمده و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است، بحث مدیریت مدرسه‌محوری می‌باشد که در آن مدیر و عوامل اجرایی مدرسه نقش اصلی را در پیشبرد اهداف مدرسه و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارند.

امرایی ادامه داد: مدرسه‌محوری باعث بروز خلاقیت‌ها و کشف استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود. همچنین اولیای آنان مشارکت بیشتری در امور مدرسه دارند و نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند که نتیجه‌ی آن دانش‌آموزانی صادق، امانت‌دار، ولایت‌مدار و منظم هستند که در محیطی شاد می‌توانند زمینه‌ی دستیابی به حیات طیبه را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار