با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی و به مناسبت هفته معلم انجام شد:

افتتاح مرکز یادگیری- یادهی محلی شهید محمدرضا یوسفی مقدم در بردسکن

مشهد (پانا) - به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، مرکز یاددهی- یادگیری محلی شهید محمدرضا یوسفی مقدم با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سرپرست فرمانداری و برخی مسئولین بردسکن افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۱۱۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح مرکز یادگیری- یادهی محلی شهید محمدرضا یوسفی مقدم در  بردسکن

مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در افتتاحیه این مرکز اهداف کلی این مراکز را آموزش سواد پایه شامل دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت اجتماعی، آموزش مهارت های مربوط به صنایع دستی و مشاغل خانگی و دیگر مهارت های شغلی و همچنین فعالیت های فرهنگی نام برد.

وی افزود: استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد مراکز یادگیری و یاددهی محلی در کشور رتبه اول را دارد و برنامه داریم تا پایان سال تحصیلی 99-98 این رقم را به 100 مرکز افزایش دهیم.

اسدی با بیان این که در بردسکن تاکنون دو مرکز راه اندازی شده است تصریح کرد: در استان تاکنون 87 مرکز ثبت و راه اندازی شده است که هشت هزار نفر تحت پوشش این مراکز قرار گرفته اند و بیش از 99 درصد آن ها بانوان هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که آمار باسوادی در خراسان رضوی در گروه سنی بین 10 تا 49 سال بیش از 97 درصد است خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی 151 هزار بی سواد داریم که سال قبل 32 هزار نفر جذب دوره های نهضت سواد آموزی شدند و امسال مصمم هستیم 45 هزار نفر از افراد بی سواد را تحت پوشش قرار دهیم.
وی در پایان به تفاهم نامه های شهرداری ها و شورای اسلامی شهرها با نهضت سواد آموزی و دیگر دستگاه های اجرایی در استان اشاره کرد و گفت: سال قبل 22 میلیارد تومان با دستگاه های اجرایی استان تفاهم نامه امضاء و تمام آن ها اجرایی شد و امسال نیز امید است با تفاهم نامه های امضاء شده که 32 میلیارد تومان است بتوانیم با همکاری و هم افزایی دیگر ادارات و شهرداری ها تا سال1400جشن پایان بی سوادی را در استان برگزار کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار