برگزاری همایش گرامیداشت روز شوراها درملارد

ملارد(پانا) - نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی در نشست شوراهای شهر و روستاهای ملارد گفت: شوراها از اصول جدایی‌ناپذیر قانون اساسی هستند.

کد مطلب: ۹۱۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش گرامیداشت روز شوراها درملارد

محمودی شاه نشین بیان کرد: امروز شورا یک جوان تنومند است و باید به سمتی پیش برود که در روستاها به صورت مویرگی کار را به جلو ببردو پارلمان‌های شهری تخصصی‌تر ایجاد شود تا بتوان بدون حاشیه اضافی نیازها و مشکلات را مرتفع کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر با احتساب شهرها و روستاهای کشور بالغ بر یکصد هزار نفر از اعضای شوراها در سطح کشور فعال هستند که ظرفیت بسیار بالایی است و به عنوان منتخبان و نخبگان هر منطقه می‌توانند تأثیرگذاری لازم را داشته باشند.

شاه نشین گفت: هر عضو شورا در هر شهر حداقل پنجاه رقیب دارد که به نوعی ناظر بر تمام اقدامات شورا هستند، البته نظارت جدی بر شوراها وجود دارد و خود آن‌ها نیز خود نظارتی دارند و خطا در آن بسیار پایین است و به واقع یک اتاق شیشه‌ای است که سبب شده که کمترین تخلفات را در شوراها شاهد باشیم.

او سپس با اشاره به طرح مدیریت جامع شهری که در حال حاضر در نوبت ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است اظهار داشت: این طرح بسیار گسترده است که باید بتوان این طرح را در صحن مجلس به نتیجه برسانیم که به طور حتم تأثیر بسیار مطلوبی در راستای افزایش خدمات و اجماع در اقدامات و برنامه‌ها دارد.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی همچنین به طرح داستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: این طرح به تصویب نمایندگان رسیده و تا هفته آینده شورای نگهبان نتیجه را اعلام می‌کند که شواهد حاکی از تصویب آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن در سال جاری است.

محمودی با اشاره به طرح جامع مدیریت شهری خاطرنشان کرد: این طرح نیز همزمان در حال پیگیری است که غیر از مباحث حکومتی تمام مسائل شهری در آن گنجانده شده و پارلمان محلی ماهانه اجلاسیه تشکیل می‌دهند که در چند روز متوالی موارد لازم را پیگیری و مصوب کنند.

/خبرنگار:سیده زهرا صمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار