پیام مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت آغاز هفته معلم

محمد صیدلو: معلم محور توسعه در هر جامعه است

تهران (پانا) - در آستانه 12 اردیبهشت(روز معلم) و هفته بزرگداشت مقام معلم، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: معلم محور توسعه در هر جامعه است

متن پیام محمد صیدلو بدین شرح است:

به نام خدا

آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است

یـــــا رب این تاثیر دولت در کدامین کـــوکب است

اکنون که آغاز هفته معلم با حلول پر برکت‌ترین ماه سال متقارن شده است، به جاست این تقارن مبارک را پاس داشته و این فال نیکو را که یادآور نیت خیر و عظمت کار معلمی است به یمن شرافت شغل معلمی به دعاهای نیمه شب و آه سحری گره بزنیم.

هرگاه جامعه ای بخواهد راه خود را به سوی کمال و تعالی باز کند راهی به جز اتکا به سرمایه های انسانی خود ندارد، در واقع این ‌" انسان است که محور توسعه است" با اتکا بر این برهان است که می توان گفت، سرمایه های اصلی همه افراد جامعه فرزندان آن‌ها هستند و هرگاه این سرمایه در اختیار افرادی قرار گیرد تا با خمیر فطرت این سرمایه‌های ارزشمند، انسان های متعالی در اختیار جامعه قرار دهند، ارزش والای معلم نمایان خواهد شد.

در واقع این معلم است که محور توسعه در هر جامعه است . اگر معلم بر این باور باشد که می‌تواند جامعه را تعالی بخشد، آن جامعه به راه کمال خواهد رسید، این چنین است که هر جامعه تا زمانی که قدردان زحمات معلمان و حفظ مقام و منزلت واقعی آنها باشد در واقع راه سعادت را هموار کرده است و هرگاه از نقش معلم به عنوان محور توسعه غفلت ورزد به واقع از مسیر تعالی و کمال منحرف خواهد شد و در این راه اولین کسانی که قربانی این خطا خواهند شد فرزندان و سرمایه های غیر قابل برگشت جوانان و نوجوانان جامعه عزیزمان خواهد بود.
و آنچه در اثر این غفلت از دست خواهد رفت آینده ایران اسلامی است.

بنده به حکم وظیفه از زحمات همکاران پرتلاشم که در چراغانی ایوان دانش و آذین بستن کلاس های معرفت در مسیر سعادت جامعه از بذل جان خویش دریغ نمی‌کنند، قدردانی کرده و آغاز هفته معلم را به تمامی فرهنگیان ایران اسلامی به ویژه فرهنگیان صبور و زحمتکش استان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و در آستانه ماه استجابت دعا، از درگاه خداوند متعال برای ایشان توفیق روز افزون توأم با سلامتی و سعادت مسئلت دارم.

روح پدرم شاد که فرمود به استاد
فـرزند مرا هیچ میاموز مگر عشق

محمد صیدلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار