وقتی بمیریم، چه بر سر شبکه‌های اجتماعی ما می‌آید؟

تهران (پانا) - چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد در سال‌های آینده تعداد حساب‌های کاربری افرادی که در قید حیات نیستند، از اکانت کاربران زنده در جهان بیشتر خواهد شد.

کد مطلب: ۹۱۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
وقتی بمیریم، چه بر سر شبکه‌های اجتماعی ما می‌آید؟

به گزارش ایسنا، شاید شما نیز جز کاربرانی باشید که همواره در خصوص ادامه فعالیت حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان های مختلف بعد از مرگ، فکر کرده‌اید که چه بر سر آن خواهد آمد و چه کسی محتوای آن را نظارت خواهد کرد و دوستانتان در این فضای مجازی با یادگاری و عکس‌های شما که دیگر در قید حیات نیستید اما در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و جلوی چشمشان قد علم کرده است، چه خواهند کرد.

به تازگی گزارش‌های جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد در سال‌های آینده تعداد اکانت‌های مردگان و افرادی که دیگر در قید حیات نیستند، بسیار بیشتر از تعداد اکانت‌های فعال مرتبط با کاربران زنده خواهد شد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، این مساله فاجعه بزرگی برای دنیای دیجیتال به شمار می‌رود چراکه نشان می‌دهد غول‌های تکنولوژی با پیشرفت روزافزون فناوری‌های نوین هنوز نتوانسته‌اند برای این اتفاق چاره‌ای بیندیشند و راه حل مناسبی را برای کاربران قبل از آنکه اتفاق ناگوار و مرگباری برای آنها بیفتد و دیگر نتوانند به حساب کاربری خود سر بزنند، کاری انجام دهند تا در صورت هرگونه احتمالی برای مرگ آنها، صفحه کاربری مربوطه به صورت قانونی و خودکار و یا از طرف مراجع قضائی کشور مربوطه بسته و غیرفعال شود.

بسیاری از کاربران فیس بوک بر این باورند که اعلان و نوتیفیکیشن های مربوط به یادآوری تاریخ تولید افرادی که درگذشته‌اند، موجب آزردگی خاطر و تشدید افسردگی کسانی می‌شود که عزیزان خود را از دست داده‌اند.

به همین دلیل فیس بوک چندی پیش اعلام کرد که با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی سعی می‌کند که فوت کاربران و عدم استفاده از اکانت آنها را شناسایی کند تا بدین ترتیب از آزردگی خاطر دوستان و آشنایان آنها در فضای مجازی جلوگیری به عمل بیاورد.

برخی دیگر از اپلیکیشن های پیام‌رسان همچون تلگرام نیز قابلیتی را در تنظیمات خود قرار داده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد مدت زمانی را که از تلگرام استفاده نمی‌کنند، را تعیین و تنظیم کنند تا در صورت عدم استفاده، اکانت آنها خود به خود به حالت تعلیق درآمده و از بین برود.

بر اساس آمار و تحقیقاتی که مؤسسه آکسفورد انجام داده و منتشر کرده است، تا پایان قرن حاضر، بالغ بر دو میلیارد حساب کاربری به مردگان تعلق خواهد داشت که از تعداد اکانت‌های کاربران زنده و در قید حیات بسیار بیشتر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار