بیش از ۵۸ هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی آذربایجان غربی مهارت روخوانی قرآن کریم را فرا گرفتند

ارومیه (پانا) - آیین نمادین استانی شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن کریم پایه سوم ابتدایی در ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵۸ هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی آذربایجان غربی مهارت روخوانی قرآن کریم را فرا گرفتند

آیین نمادین استانی شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن کریم پایه سوم ابتدایی صبح امروز در محل مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد.

میرصادق جامعی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه قرآن محور اتحاد مسلمانان جهان است؛ اظهار داشت: قرآن برترین هدیه الهی، کلام الهی، پیام روشن الهی و بالاترین سند آسمانی برای هدایت انسان تا روز قیامت است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه درس قرآن در مدارس بسیار ویژه است؛ گفت: آموزش قرآن از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: امسال بیش از ۵۸هزار دانش آموز پایه سوم ابتدایی استان مهارت روخوانی قرآن کریم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه مهارت روخوانی قرآن کریم باید به درک و فهم قرآن کریم منتج شود؛ ادامه داد: انتظار می رود عمل به قرآن کریم سرلوحه کار دانش آموزان عزیز قرار گیرد.

قهرمان اشرف نجف آباد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز گفت: این جشن با هدف شکرگزاری دانش آموزان برای توانمند شدن در روانخوانی قرآن و یادگیری مفاهیم کتاب الهی برگزار شده است چرا که در تفسیر و تحلیل قرآنی، انسانهایِ فرزانه و حکیم، همیشه انسانهایی شاکر و سپاسگزار بوده اند .

وی افزود: هدف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رشد و تکامل تربیتی دانش آموزان در ابعاد دینی، اجتماعی و اخلاقی و در نهایت رسیدن به حیات طیبه و قرب الهی است.

اشرف نجف آباد بیان کرد: با اجرای این طرح امسال 7000 دانش آموز پایه سوم ابتدایی در سطح ناحیه یک ارومیه قادر به روانخوانی قرآن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار