فعالیت پارکبانان در پایتخت ممنوع است

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت از ممنوعیت فعالیت پارکبانان در سطح شهر تهران بزرگ و انهدام ۳۹ باند سرقت در اولین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۱۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت پارکبانان در پایتخت ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در اولین مرحله از اجرای طرح کاشف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در سال ۹۸ از سوی همکارانم در پلیس آگاهی پایتخت در سطح شهر تهران بزرگ اجرا شد.

وی با اشاره به دستگیری ۱۶۵ سارق و مجرم حرفه‌ای که در حوزه‌ های سرقت منزل، خودرو، کیف قاپی و جیب بری فعالیت داشتند، تصریح کرد: در این طرح ۳۹ باند سرقت منهدم و متهمان در بازجویی‌های انجام شده به 2 هزار و 230 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در حوزه کشف جرایم در یک ماهه اخیر با افزایش ۱۳ درصدی کشف سرقت و کاهش ۳ درصدی وقوع جرایم مواجه بوده ایم که در کل استان‌های کشور در بحث وقوع جرایم جزء آخرین استان‌های کشور هستیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۷۱ تن از سارقان خرد دستگیر شده‌اند که در ۲۶ باند فعالیت داشتند افزود: دستگیری ۲۴ سارق منزل، ۴۳ سارق لوازم‌خودرو، ۷ جاعل و .. از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه سرقت لوازم خودرو در صدر سرقت‌ها است، ادامه داد: در بحث پرونده وکیل به قتل رسیده در شمال پایتخت به سرنخ‌های خوبی دست پیدا کرده‌ایم و پس از جمع‌بندی نهایی جزئیات این پرونده به اطلاع عموم خواهد رسید.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۷۳ درصد از سارقان‌ دستگیر شده دارای تکرار جرم هستند، افزود: از امروز گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی در پایتخت فعال خواهد شد که ۳۰ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی پلیس اضافه می شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره فعالیت پارکبانان در سطح شهر تهران، گفت: هرگونه فعالیت پارکبان ممنوع است بیش از یک سال است که فعالیت‌شان ممنوع شده و اگر شهروندان با این موضوع برخورد کردند به پلیس گزارش دهند تا برخورد قانونی با این ‌افراد انجام شود، بنابراین از نظر پلیس و شهرداری فعالیت این‌افراد با عنوان پارکبان ممنوع است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار