یاسر طاهرخانی: در فضای آموزش و پرورش با مقاومت‌هایی درباره نشر دیجیتال روبه‌رو‌ایم

تهران (پانا) - در کارگروه فرهنگی رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسئولان آموزش و پرورش خواست با شرکت در نمایشگاه تعاملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، اپراتورها و اپ استورها به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند.

کد مطلب: ۹۱۱۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
یاسر طاهرخانی: در فضای آموزش و پرورش با مقاومت‌هایی درباره نشر دیجیتال روبه‌رو‌ایم

یاسر طاهرخانی نماینده رسانه‌های دیجیتال در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه بخش عظیمی از اپلیکیشن‌ها و محتوای دیجیتال با آموزش و پرورش سروکار دارند و این دستگاه به دلیل گستره مخاطبان خود هرساله بخش مهمی از تولیدات عرصه دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد، درباره ارتباط میان تولیدکنندگان محتوا و دستگاه تعلیم و تربیت کشور گفت: آموزش و پرورش به دلیل نیازهای خود در این بخش یک سری موسسات وابسته دارد که عهده‌دار تولید محتوای دیجیتال هستند که از جمله می‌توان از موسسه «رشد» نام برد.

وی افزود: آموزش و پرورش علاوه بر موسسات وابسته، از طریق آگهی‌های مناقصه، یا به واسطه شناختی که از موسسات فعال در بخش تولید محتوا دارد، برای تامین نیازهای خود اقدام می‌کند؛ ولی نمایشگاه بی تو بی در قم رویدادی است که طی آن برای نخستین‌بار اجزای اکوسیستم کسب و کار دیجیتال می‌توانند مستقیم با یکدیگر در یک فضای شفاف ارتباط برقرار کنند.

طاهرخانی درباره نمایش تولیدکنندگان محتوای دیجیتال گفت: سازندگان محتواهای دیجیتال و اپلیکیشن‌ها و اپراتورها، اپ‌استورها، بخش دولتی و سایر فعالان بخش خصوصی به عنوان بازیگران اصلی کسب و کار در فضای دیجیتال باید باهم تعامل موثر و سازنده داشته باشند. حال نمایشگاه قم به صورت «بی تو بی» (Business-to-Business)- یعنی ارتباط میان مشاغل مرتبط برگزار می‌شود که از این لحاظ تفاوت عمده با سایر نمایشگاه‌های مشابه دارد که اغلب به شکل «بی تو سی» (business-to-consumer) یعنی ارتباط تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از دعوت‌شدگان اصلی این نمایشگاه است تا از این طریق مستقیم با تولیدکنندگان محتوا ارتباط بگیرد. طی این رویداد متولیان تعلیم و تربیت می‌توانند با رویکردهای مختلف و سلایق تولیدکنندگان حوزه دیجیتال آشنا شوند.

طاهرخانی درباره مزایای برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست گفت: ما امیدواریم برپایی این اتفاق با نگرش «بی تو بی» بتواند نگاه مدیران آموزش و پرورش را به این رویداد و به طور کلی فضای تولیدات دیجیتال عوض کند. همانطور که می‌دانید ما همچنان در فضای آموزش و پرورش با مقاومت‌هایی روبه‌رو هستیم و همچنان در برخی پست‌های آموزش و پرورش ما مدیرانی با نگاه سنتی قرار دارند.

نماینده رسانه‌های دیجیتال در وزارت ارشاد تاکید کرد: رویدادهایی مثل این نمایشگاه می‌تواند اندکی از مقاومت در برابر تحول از نشر سنتی به نشر دیجیتال بکاهد. این اتفاقی است که باید بیفتد و با توجه به اینکه در عصر فناوری اطلاعات هستیم امیدوارم مدیران ما بتوانند از این فضا در جهت هرچه بهتر شدن اداره امور آموزش و پرورش برای تربیت نسل فردای جامعه موفق باشند.

وی ادامه داد: این سطح از نمایشگاه در حوزه دیجیتال تا کنون برگزار نشده است. این نمایشگاه مثل نمایشگاه کتاب فرانکفورت است. بستر مناسبی برای دست‌اندرکاران رسانه‌های دیجیتال فراهم شده است و می‌توانند به راحتی یکدیگر را پیدا کنند. با توجه به استفاده گسترده از شبکه‌های مجازی، امروزه رسانه اول کشور این شبکه‌ها هستند.

نمایشگاه تعاملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی روزهای ۲۸ تا ۳۱ خرداد 1398 در شهر قم برگزار می‌شود.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار