علت حضور نیافتن ناطق نوری در جلسات مجمع تشخیص چیست؟

تهران (پانا) - دلیل عدم حضور شیخ خوش سابقه‌ای همچون ناطق نوری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، چه می تواند باشد؟ شیخی که او را پیش و بیش از حسن روحانی به عنوان نماد اعتدال در کشور می شناسند چرا در جلسات مجمع تشخیص در دوره ریاست آملی لاریجانی مشاهده نمی‌شود.

کد مطلب: ۹۱۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
علت حضور نیافتن ناطق نوری در جلسات مجمع تشخیص چیست؟

به گزارش سایت خبری مدآرا، از زمان منصوب شدن آیت‌الله آملی لاریجانی به سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مجمع تاکنون، ۸ جلسه رسمی تشکیل داده است. نخستین جلسه آن در تاریخ ۱۵ دی ۹۷ و آخرین جلسه آن همین هفته گذشته در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ تشکیل شد.
با نگاهی به تصاویر منتشره در این ۸ جلسه، جای خالی یکی از اعضای شهیر مجمع تشخیص مشاهد می‌شود و آن فرد کسی نیست جز حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری.
اما دلیل عدم حضور شیخ خوش سابقه‌ای همچون ناطق نوری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، چه می تواند باشد؟ شیخی که او را پیش و بیش از حسن روحانی به عنوان نماد اعتدال در کشور می شناسند چرا در جلسات مجمع تشخیص در دوره ریاست آملی لاریجانی مشاهده نمی‌شود.
کنشگران رسانه‌ای حتما شب قدر سال ۹۵ را به خاطر می‌آورند که ناطق نوری در مراسم احیاء در حرم حضرت امام (ره) با انتقاد صریح از دستگاه قضاییه که آن مقطع ریاستش بر عهده آملی لاریجانی بود، اظهار داشت: «روزی یک نفر در دفتر بازرسی نزد من آمد و گفت من هیچ توقعی از شما ندارم و فقط می خواهم که از دادگاه بخواهید به پرونده من عادلانه رسیدگی شود؛ چرا باید تن مردم اینگونه بلرزد و مردم به این اجماع برسند که همه اینها خرابند؟ مردم این را می گویند؛ می گویند اینها اینگونه اند!»
به فاصله چند روز بعد از این سخنان انتقادی ناطق نوری، آملی لاریجانی ریاست وقت قوه قضاییه در اوایل تیرماه ۹۵ در همایش سالانه قوه قضاییه پاسخ ناطق نوری را اینچنین داد:«یک آقای بزرگواری استدال کرده که من در دفتر کارم بودم و یک فرد آمده و گفته من هیچ توقعی ندارم جز اینکه در دادگستری به پرونده من عادلانه رسیدگی شود؛ و این آقا گفته که چرا باید اینگونه باشد که تن مردم بلرزد؛ و من از بابت اینگونه استدال‌ها و ارزیابی‌ها واقعا متاسفم. پس از گذشته ۳۷ سال کسانی که لسان انتقاد باز کرده‌اند، خودشان در این کشور مسئول بوده‌اند و حالا یک دفعه نقش عوض کرده‌اند و اپوزیسیون شده‌اند، برخی از این‌ها خودشان اشرافی‌گری را در کشور راه انداختند؛ اما یادشان رفته است، یک نگاه به خودشان و آقازاده‌ها و اطرافشان بیندازند و به سرمایه‌های مفسدی که با آنها روابطی دارند نگاه کنند. آن وقت مشخص می‌شود که مشکل از کجاست».
آیا علت عدم حضور ناطق نوری در جلسات اخیر مجمع تشخیص به سبب همان دیالوگ غیرمستقیم چالشی میان او و آملی لاریجانی در تابستان ۹۵ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار