معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

طول دوره آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کوتاه می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت بهداشت از کوتاه شدن طول دوره آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تا 6 سال و نیم خبر داد و گفت این مساله به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و لازم الاجراست.

کد مطلب: ۹۱۱۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
طول دوره آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کوتاه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، باقر لاریجانی یکی از استراتژی‌های حوزه آموزش در قالب برنامه تحول و نوآوری را حرکت به سمت بین‌المللی سازی عنوان کرد و افزود: وجود و گسترش آموزش‌های بین المللی، یکی از برنامه‌های مهمی است که در مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها پیگیری می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اقداماتی که در زمینه توسعه بین الملل آموزش علوم پزشکی صورت گرفته، اظهار کرد: تمامی کاریکولوم‌های درسی ترجمه و تطبیق داده شده و اختیاراتی برای توسعه بین الملل به مناطق آمایشی داده شده است.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 3 هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های علوم پزشکی ایران در حال تحصیل هستند، گفت: اقدامات خوبی در تمامی مناطق آمایشی کشور در حال اجرا است و دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه گسترش بین المللی آموزش علوم پزشکی است.

لاریجانی ادامه داد: هر ساله حدود 2 میلیون نفر از سراسر کشور برای قبولی در کنکور رقابت می‌کنند و تنها 10 هزار نفر اجازه تحصیل می‌یابند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران خواست تا در جهت افزایش جذب دانشجویان بین الملل تلاش کنند و گفت: به خاطر دارم که دانشگاه چه مسیر دشواری را برای راه‌اندازی پردیس بین الملل طی کرده است و امروز بسیار خوشحالم که این بستر در دانشگاه وجود دارد و به همکاران برای حفظ این بستر تبریک می‌گویم.

لاریجانی از کوتاه شدن طول دوره آموزشی تا 6 سال و نیم خبر داد و گفت: این مساله به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و لازم الاجراست.

وی آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ضمن اینکه این آموزش برای دانشجویان ضروری است، آزمون‌ها در سال‌های آینده به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار خواهد شد. هدف این است که تعداد دانشجویان خارجی در کشور، به چند برابر افزایش یابد از این رو، دستورالعمل‌های متعددی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار