همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم

چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان خراسان رضوی برگزار می شود

مشهد (پانا) - همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان خراسان رضوی و همچنین مرحله نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۱۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان خراسان رضوی برگزار می شود

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان استان خراسان رضوی و همچنین مرحله نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان از 11 لغایت 13 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی افزود: در این مسابقات که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم برگزار می گردد، 400 نفر از فرهنگیان برگزیده استان در قالب شش رشته و همچنین 500 نفر از دانش آموزان حائز رتبه های ممتاز در مرحله مقدماتی در قالب 14 رشته با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مالک اشرافی تصریح کرد: ممتازان و منتخبان مرحله نهایی براساس سهمیه مناطق سطح بندی شده سطح یک، سطح دو و سطح سه شامل مدارس در مناطق برخوردار، نیمه برخوردار و کم ‌برخوردار به این مرحله راه یافته‌اند که در مقطع متوسطه اول دانش‌آموزان راه یافته در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و در مقطع متوسطه دوم در همه رشته‌های این دوره از مسابقات شامل رشته تفسیر قرآن کریم، انشای نماز، احکام، اذان، مداحی، حفظ، قرائت، تفسیر نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... به رقابت خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضویادامه داد: با توجه به اینکه سطح کیفی این دوره از مسابقات از سطح بالایی برخوردار است از 90 داور مطرح و برجسته کشوری و بین المللی برای قضاوت در این دوره از مسابقات دعوت شده است.

وی خاطر نشان کرد: نفرات برگزیده این دوره از مسابقات، به عنوان نمایندگان استان خراسان رضوی در مرحله کشوری مسابقات حضور خواهند یافت.

مالک اشرفی گفت: مرحله نهایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی در بخش دانش‌آموزان پسر از روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ ماه‌ از ساعت ۸ صبح تا عصر همان روز و در بخش دانش‌آموزان دختر از روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ‌ماه از ساعت ۸ صبح تا عصر در مجتمع آموزشی فرهنگیان شهید کامیاب واقع در خیابان سناباد مشهد برگزار خواهد شد و مسابقات و آیین اختتامیه مسابقات قرآن فرهنگیان استان روز جمعه 13 اردیبهشت ماه در دارالقرآن امام حسین(ع) واقع در بلوار شهید فکوری مشهد برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در تیر ماه و همچنین مرحله کشوری بخش آوایی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در مرداد ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

گفتنی است آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول کشور در بخش فرهنگیان و دانش آموزان مسابقات قرآن، عترت و نماز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار