دختران دامغانی خوش درخشیدند

برگزاری مسابقات استانی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه

سمنان (پانا) - دختران دامغانی به صورت مقتدرانه قهرمان بیستمین دوره مسابقات دومیدانی دانش آموزان با نیازهای ویژه شدند.

کد مطلب: ۹۱۱۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
دختران دامغانی خوش درخشیدند

بیستمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در بخش دختران برای اولین بار به میزبانی شهرستان شاهرود و در مجموعه ورزشی دانشگاه صنعتی این شهرستان برگزار شد.

این دوره از مسابقات در 6 ماده و در دوره های ابتدایی و متوسطه برای دانش آموزان کم توان ذهنی و گروه دانش آموزان مبتلا به سندرم داون با حضور بیش از 30 دانش آموز برتر سطح شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این مسابقات حاجی قاسمی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گفت: ورزش و تحرک موجب افزایش شادابی و ایجاد شور و نشاط خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در بین دانش آموزان با نیازهای ویژه، توجه به این امر را با بکارگیری نیروهای متخصص برای درس تربیت بدنی و تشکیل هرچه بیشتر کارگاه های دانش افزایی و دوره های آموزشی حرکات ورزشی برای آموزگاران و دبیران این گروه از دانش آموزان خواستار شد.

منیره امینیان، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز ضمن تشریح شرایط برگزاری این دوره از مسابقات با اشاره به اهمیت ورزش گفت: آمادگی جسمانی دانش آموزان یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می کند. دانش آموزی که قدرت و کارآیی لازم بدنی را دارد، قادر است وظایف و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام داده و توانایی لازم برای گذراندن اوقات فراغت یا مقابله با پیشامدهای ناگهانی را به دست آورد.

وی افزود: هرچه برنامه های مناسب ورزشی، زودتر و در سنین پایین اجرا شود، ابتلا به امراض قلبی و دیگر نارسایی ها کمتر خواهد بود. ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال یادگیری، انضباط، سازگاری با محیط، ایجاد تعاملات اجتماعی و تعاون با دیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید به آن توجه کنند.

در ماده دو 100 متر و پرتاب وزنه، الهه ذوالفقاری و در دو 200 متر و پرش طول، زهرا مهرابی از دوره ابتدایی شهرستان دامغان مدال طلای این مسابقات را بر گردن آویختند.

در دوره متوسطه نیز در دو 100 متر، دانش آموز لطیفه تن بدر، در دو 200 متر، دانش آموز زینب باصری فامیلی و در پرش طول، دانش آموز حوا ذوالفقار، همگی از شهرستان دامغان و همچنین در پرتاب وزنه، دانش آموز سمیرا بیاری از شهرستان شاهرود، مدال طلا گرفتند.

این مسابقات در رشته دومیدانی دانش آموزان مبتلا به سندرم داون در دو ماده ی دو 20 متر و 45 متر برگزار گردید که در پایان دو 20 متر زهرا امانی و دو 45 متر نفیسه ورکیانی هر دو دانش آموز از شهرستان دامغان بر سکوی اول ایستادند.

در پایان و با حضور کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی استان،معاون تربیت بدنی و معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود و جمعی از پیشکسوتان شهرستان از نفرات برگزیده تجلیل شد.

این دوره از مسابقات در روز پنج شنبه 29 فروردین ماه به صورت یکروزه در مجموعه ورزشی دانشگاه صنعتی شهرستان شاهرود برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار