آیت‌الله‌ شاهچراغی در پی رانش زمین در کالپوش به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان در پی رانش زمین در کالپوش و مشکلات ایجاد شده برای مردم روستای حسین آباد به رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه نوشت.

کد مطلب: ۹۱۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله‌ شاهچراغی در پی رانش زمین در کالپوش به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در نامه‌ای به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان مشکلات مردم روستای حسین آباد کالپوش که در اثر رانش زمین این روزها درگیر مشکلاتی عدیده شده‌اند؛ پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این نامه بیان کرده است: رانش زمین در منطقه کالپوش باعث مشقت ساکنان برخی از روستاهای این منطقه شده و خساراتی را به بار آورده است.

امام جمعه سمنان از محضر رهبر معظم انقلاب درخواست کرده است که در صورت صلاحدید ایشان در مورد مشکلات رخ داده در منطقه کالپوش برای تحقق مواردی نظیر اختصاص اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز جابجایی و اسکان روستائیان، مکان‌های آموزشی، اداری، فرهنگی و ورزشی دستور لازم را صادر کنند.

آیت الله شاهچراغی همچنین در این نامه اختصاص اعتبار برای بازسازی حدود یک هزار واحد مسکونی روستاهای حسین آباد کالپوش و تلوبین و اختصاص اعتبار برای تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض و اختصاص زمین برای واحدهای مسکونی و زمین‌های کشاورزی را خواستار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این نامه همچنین ضرورت بازبینی و مطالعه مجدد سد احداثی در منطقه حسین آباد و اثرات نفوذ آب پشت سد را در این نامه به استحضار رهبر معظم انقلاب رسانده است.

آیت الله شاهچراغی در نامه خود به مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه از اواخر پارسال رانش زمین در روستای حسین آباد کالپوش سبب تخریب صدها خانه و مدارس این روستا شد، تأکید کرده است: بر اساس تأیید کارشناسان بنیاد مسکن از 602 واحد مسکونی کارشناسی شده 307 واحد تخریبی اعلام شده است و تاکنون مالکان 153 واحد مسکونی، خانه خود را تخلیه کرده‌اند.

وی در این نامه به محضر مقام معظم رهبری بیان کرده است: مالکان 154 واحد مسکونی دیگر هنوز خانه خود را تخلیه نکرده‌اند که مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان از آنها درخواست کرد برای حفظ ایمنی خود و خانواده‌شان هر چه زودتر این منازل را تخلیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار