عضو هیات عامل سازمان بنادر خبر داد:

۳.۷ میلیون نفر سفر دریایی در نوروز ۹۸

تهران (پانا) - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید طی ۴۰ روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، واردات از طریق بنادر به میزان ۳ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۱۱۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس در جلسه شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین‌ سال ۹۸، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بنادر سرزمین اصلی به جزایر کشور سفر کردند، گفت: این سفرها از بنادر پٌهل، آفتاب و حقانی بود و علاوه بر این ۵۸ هزار خودرو نیز به قشم و کیش منتقل شدند.

وی افزود: این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که فرهنگ دریایی در کشور تغییر کرده است و مردم دیگر صرفاً به دنبال شنا کردن نیستند و هدفشان بازدید از جزایر و نقاط دیدنی مختلف در بنادر و جزایر است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر طی تاریخ مذکور به جزیره هرمز منتقل شدند، اعلام کرد: علاوه بر این، ۷ هزار نفر نیز از بنادر ایران به بنادر خارجی منتقل شدند که شامل انتقال از بندر شهید باهنر به شارجه، بندر لنگه به دبی و بندر خرمشهر به کویت بود.

حق‌شناس همچنین از برگزاری دو رویداد همایش ارگان‌های دریایی و روز جهانی دریانوردی و دریانوردی در سال جاری خبر داد و گفت: همایش ارگان‌های دریایی در بهمن برگزار می‌شود و قرار بر این است که در سال جاری همایش روز جهانی دریانورد و روز جهانی دریانوردی تجمیع شود که طبق برنامه‌ریزی پیشنهاد ارائه شده در مورد برگزاری این همایش، هفته اول مرداد است.

گفتنی است در این نشست حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ شناور به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این شرکت فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: نیازمند هماهنگی کامل با مجموعه ارگان‌های دریایی هستیم و از همکاری با کشورهای همسایه نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همکاری و همیاری همه جانبه در استفاده از ظرفیت‌های دریای کشور بسیار اثرگذار است، خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه بین شرکت نفت فلات قاره ایران و سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و امیدوار هستیم بتوانیم در مباحث مربوط به مقابله با آلاینده‌ها و مسائل زیست محیطی، فعالیت شناورها و امور لجستیکی فعالیت بهتری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار