معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در آیین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت اعلام کرد:

شرکت ۸ هزار دانش آموز خوزستانی در جشنواره سفیران سلامت

اختصاص یک میلیارد اعتبار برای بهداشت دانش آموزان سیل زده

اهواز(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از شرکت ۸ هزار دانش آموز سفیر سلامت در سومین دوره جشنواره سفیران سلامت و اختصاص یک میلیارد اعتبار به طرح ارتقای شاخص های بهداشتی دانش آموزان سیل زده استان خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۸ هزار دانش آموز خوزستانی در جشنواره سفیران سلامت

محمود معزی در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره سفیران سلامت دانش آموزان خوزستان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: جشنواره سفیران سلامت برای سومین سال پیاپی در استان خوزستان برگزار می شود. در جشنواره امسال ۸ هزار اثر دانش آموزی به دبیرخانه استانی ارسال شد.

او در ادامه مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج رفتارهای خودمراقبتی در حوزه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: تغییر نگرش و رفتار دانش آموزان به کمک نیروی همسالان و همچنین ارتقای سطح آگاهی های فردی و سواد بهداشتی دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره استانی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: جشنواره امسال یک تفاوت با جشنواره های گذشته دارد. در پایان این جشنواره بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات آموزش همگانی مهارتهای سلامت و تندرستی به دانش آموزان سیل زده اختصاص خواهد یافت.

معزی در ادامه با اشاره به موضوعات سومین جشنواره سفیران سلامت، توضیح داد: در این دوره از جشنواره دانش آموزان در قالب موضوعاتی از قبیل بهداشت مدارس، آلاینده های زیست محیطی، تغذیه و فعالیت های بدنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

او افزود: ۸ هزار دانش آموز خوزستانی آثار خود را در ۵ قالب انشا، نقاشی، داستان، عکس و فیلم کوتاه به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال کردند. پس از داوری آثار ارسال شده ۱۷ اثر به عنوان آثار منتخب استانی به مرحله کشوری ارسال شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: ارتقای سواد بهداشتی دانش آموزان و نیز تقویت مهارت های خودمراقبتی در برابر آسیب بیماری ها مهمترین راهبرد مجموعه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش خوزستان در حوزه بهداشت دانش آموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار