مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری هفته گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد:

اجرای بیش از 300 برنامه تکریمی در هفته معلم در سطح استان

مشهد (پانا) - به مناسبت فرارسیدن بزرگداشت هفته مقام معلم نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با جمع کثیری از اصحاب رسانه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۱۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیش از 300 برنامه تکریمی در هفته معلم در سطح استان

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این نشست گفت: ستاد بزرگداشت مقام معلم در آموزش و پرورش استان از چند ماه قبل با تشکیل جلسات منظم با محوریت تکریم مقام معلم انجام گرفت ضمن اینکه جلسه شورای آموزش و پرورش استان نیز با همین هدف برگزار شد و استاندار محترم نیز در این جلسه تاکید داشتند که تمام نهادها در هفته بزرگداشت مقام معلم با آموزش و پرورش استان همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی در ادامه برنامه هایی همچون حضور و تدریس نمادین مسئولین استان و شهرستان در کلاس درس، برگزاری ویژه برنامه استانی تکریم مقام معلم با حضور مهمانان کشوری و استانی و تقدیر از معلمین نمونه استان، برگزاری بیش از 300 برنامه استانی، شهرستانی و منطقه ای در ایام هفته معلم با محوریت تکریم مقام معلم در آموزش و پرورش استان، تجلیل از معلمان هر مدرسه با همکاری انجمن اولیاء و مربیان، دیدار با معلمان شاخص، دیدار با خانواده معلمان شهید، دیدار با معلمان جانباز، اجرای بسیاری از برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی را از جمله مهمترین برنامه های آموزش و پرورش خراسان رضوی در جهت تکریم مقام معلم در هفته معلم برشمرد.

خدابنده خاطرنشان کرد: به درخواست بسیاری از مدیران و فرهنگیان استان، برخی از هزینه های برگزاری مجالس هفته معلم به سیل زدگان استان گلستان اهداء خواهد شد و ما نیز سعی می کنیم برنامه های گرامیداشت این هفته را با حداکثر صرفه جویی و پرهیز از اسراف انجام دهیم تا بخشی از هزینه ها صرف هموطنان استان گلستان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه در خصوص کمک های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش استان به هموطنان مناطق سیل زده تصریح کرد: اقداماتی از قبیل راه اندازی زنگ پویش مهربانی در کلیه مدارس استان در جهت جمع آوری کمک های دانش آموزی، ارسال 13 کانکس درس به مناطق سیل زده، اعزام و ارسال 30 کامیون و کامیونت کمک های دانش آموزان و فرهنگیان استان، ارسال 500 میز و نیمکت به شهرستان آق قلا، تعهد ساخت سه مدرسه در شهرستان آق قلا توسط مجمع خیرین استان، راه اندازی طرح باران مهربانی و جمع آوری اسباب بازی برای کودکان پیش دبستانی در مدارس ابتدایی استان و آمادگی و حضور تعدای از همکاران در آن مناطق جهت کمک های مشاوره ای و آموزشی را از جمله مهمترین کمک های این اداره کل به مناطق سیل زده عنوان کرد.

خدابنده همچنین با اشاره به خسارات سیل در این استان گفت: سیل اخیر به مدارس شهرستان های کلات، بردسکن و بینالود خسارت وارد کرد اما هیچ کلاسی به دلیل سیل تعطیل نشده و تمام کلاس های درس در این استان دایر است.

وی در خصوص مطالبات فرهنگیان افزود: بخشی از مطالبات فرهنگیان در روزهای اخیر پرداخت شده است. حق التدریس باقیمانده سه ماه فصل بهار سال گذشته، حق التدریس مهر و آبان شاغلین، حق التدریس مهر، آبان و آذر بازنشستگان، ۵۰ درصد مطالبات برون سپاری شرکت های خصوصی و ۵۰ درصد مطالبات خرید خدمات آموزشی از جمله مطالباتی بود که در روزهای گذشته پرداخت شد.

خدابنده ادامه داد: هزینه عوامل اجرایی امتحانات سال ۹۷، حق التدریس ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند شاغلین، حق التدریس ماه های دی، بهمن و اسفند بازنشستگان، ۵۰ درصد مطالبات خرید خدمات آموزشی، ۵۰ درصد هزینه های برون سپاری به بخش خصوصی و ۱۰۰ درصد هزینه های برون سپاری به بخش دولتی از جمله مطالباتی است که هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: طلب آموزشیاران نهضت سوادآموزی در این استان بیش از 50 میلیارد ریال است. این طلب مربوط به حق الزحمه سال 96 است و مطالبه سال گذشته آموزشیاران هنوز در حال محاسبه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد سرانه فضای آموزشی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در استان خراسان رضوی 4/2 متر مربع برای هر دانش آموز است و این در حالی است که این عدد در کشور 5/2متر مربع و در دنیا ۸ متر مربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به کمبود 16 هزار نفری نیرو در سال تحصیلی پیش رو به خصوص در مناطق محروم این استان، گفت: از فرهنگیان در خواست می‌کنم در صورتی که عجله‌ای برای جا به جایی ندارند، این درخواست را نداشته باشند تا با مشکل کمتری در مناطق محروم روبه رو شویم.

خدابنده در خصوص موفقیت‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان خراسان رضوی در میادین کشوری و بین‌المللی تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی مفام ها و توفیقات فراوانی در حوزه های مختلف کسب کرده است که برای نمونه سه دانش‌آموز المپیادی این استان در رشته‌های شیمی، زیست شناسی و نجوم که در کشور طلا گرفته بودند به مسابقات جهانی اعزام شدند، همچنین، دانش‌آموزان دختر دوومیدانی کار دوره دوم متوسطه خراسان رضوی به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات جهانی کرواسی شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار