برپایی نمایشگاه نقشه ها و اسناد تاریخی خلیج همیشه فارس در کتابخانه و موزه وزیری یزد

یزد (پانا) _به مناسبت دهم اردیبهشت روز خلیج همیشه فارس، نمایشگاه اسناد، نقشه ها و تصاویر خلیج فارس در قالب بیش از 30 سند و نقشه مربوط به گذشته های دور از منابع فارسی، عربی و انگلیسی در کتابخانه و موزه وزیری یزد گشایش یافت.

کد مطلب: ۹۱۱۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه نقشه ها و اسناد تاریخی خلیج همیشه فارس در کتابخانه و موزه وزیری یزد

این نمایشگاه با همکاری کتابخانه و موزه وزیری و مرکز اسناد کتابخانه ملی یزد برپا شده است.

این نمایشگاه شامل تصاویری از خلیج فارس در نقشه جهان هکاتوس، نقشه هیدروگرافی خلیج فارس و لنگرگاه های قشم، هرمز و مسقط، بحر فارس در صورت فتوحات کشورهای عربی اسلامی در سه قرن اول هجری، نقشه گسترده خلیج فارس از مسقط تا بصره، همراه با نقشه لنگرگاه مسقط، خلیج فارس در صورت الجزیره از اصطخری، خلیج فارس در صورت نقشه جهان از ابن حوقل، نقشه خلیج فارس ترسیم دانوبل رئیس انجمن جغرافیدانان دربار فرانسه متن فرانسوی میلادی تاریخ انتشار 1776 میلادی و ... است

این اسناد تاریخی حقایقی را به اثبات می رسانند که برای همیشه خدشه ناپذیر و غیر قابل انکار بوده و بیانگر این نکته است که خلیج فارس از ارزشهای به جان بسته ملت ایران بوده که همیشه و همه جا بر تارک ایران اسلامی و کره خاکی خواهد درخشید.

این نمایشگاه ها از تاریخ 10الی17اردیبهشت ماه در کتابخانه و موزه وزیری(خیابان امام خمینی(ره)- جنب مسجد جامع کبیر) از ساعت 8 الی19 پذیرای عموم خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار