گرسنگی علت مرگ توله پلنگ های تلف شده درکهگیلویه وبویراحمد اعلام شد

نتایج آزمایشگاهی احتمال مرگ ناشی از ارتزاق لاشه آغشته به سم را رد کرده است.

پانا (یاسوج) - اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، علت تلف شدن توله پلنگ های که اسفند 97 در ارتفاعات بید انجیر مناطق آزاد شهرستان چرام لاشه آن ها پیدا شده بود را گرسنگی و مرگ طبیعی اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
گرسنگی علت مرگ توله پلنگ های تلف شده درکهگیلویه وبویراحمد اعلام شد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد- دوماه قبل و در نهمین روز از اسفند 97 بود که گزارشی مبنی بر تلف شدن 2 توله پلنگ در ارتفاعات بید انجیر مناطق آزاد شهرستان چرام در 30 کیلومتری مناطق حفاظت شده , مامورین یگان حفاظت و کارشناسان محیط زیست استان را به منطقه گسیل نمود.

برهمین اساس در نهمین روز از اسفندماه 97 خبر مرگ مشکوک 2توله پلنگ برروی خروجی پورتال اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت و در همین وقت بود که محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت استان ضمن تائید این خبر از نمونه برداری بافتی لاشه ها ی تلف شده برای مشخص شدن علت مرگ خبرداد وگفت: در بررسی های اولیه میدانی هیچ گونه آثاری از شلیک گلوله دربدن لاشه ها مشاهده نشد برهمین اساس لاشه ها کالبد شکافی, نمونه های بافتی جهت تعیین علت مرگ به آزمایشگاه تهران ارسال شد.

وی افزود : اکنون پس از دوماه در نهمین روز از اردیبهشت ماه 98 نتایج آزمایشگاهی هرگونه احتمال ناشی از شکار بوسیله گلوله و ارتزاق از لاشه آغشته به سم را رد کرده و علت مرگ را طبیعی و گرسنگی اعلام کرده است.

جعفری نژاد تصریح کرد: باتوجه به محل زیست این توله پلنگ ها درمناطق آزاد و کمبود کل و بز که عمده غذای این گونه را تشکیل می دهند در این مناطق و عدم امکان تغذیه این توله پلنگ ها از حیوانات قابل شکار در مناطق آزاد متاسفانه این گونه ارزشمند تلف شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار