ماجرای توئیتری مهناز افشار؛ از ممنوع‌الخروج شدن تا تجمع معترضان مقابل منزل

تهران (پانا) - مهناز افشار، بازیگر ایرانی، طی روزهای اخیر بعد از اظهارنظری در توئیتر وارد ماجرایی دردسرساز شد که به تعقیب قضایی و ممنوع‌الخروجی این بازیگر کشیده شد و در ادامه برخی از معترضان به این توئیت مقابل منزل وی تجمع و اقدام به سردادن شعار و دیوار نویسی کردند.

کد مطلب: ۹۱۱۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای توئیتری مهناز افشار؛ از ممنوع‌الخروج شدن تا تجمع معترضان مقابل منزل

مهناز افشار هرازگاه با ارسال پستی در توییتر یا اینستاگرام خبرساز می‌شود و به‌قول معروف صدای عده‌ای را درمی‌آورد این روزها بعد از اینکه یکی از پست‌های پیشینش برای او دردسر ساز شد به صدر اخبار بازگشته است. خبرهای غیر رسمی حاکی از ممنوع‌الخروجی مهناز افشار است. این بازیگر پس از بازنشر توئیتی از یک حساب کاربری، که بعداً جعلی اعلام شد، مورد انتقادات شدید قرار گرفت.

داستان از آنجا شروع شد که یک حساب کاربری جعلی در توئیتر با استفاده از تصویر یک روحانی با نام جعلی «سید مصطفی حجازی» پیام‌ حساسیت برانگیزی را منتشر کرد که این پیام در صفحه توییتری افشار بازنشر شد.

مهناز افشار ضمن بازنشر این توئیت، اظهارنظر قبلی خود را درباره عراقی‌ها را مورد تأکید قرار داد.

بازنشر این توییت اعتراض‌هایی را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت که به قتل رسیدن طلبه همدانی به این آتش دامن زد و سلبریتی پرطرفدار را به یک دردسر واقعی کشاند.

صدای زمزمه‌هایی مبنی بر ورود دستگاه قضا به این ماجرا بلندتر شد از جمله خبرگزاری فارس از تشکیل کمپین برای محاکمه مهناز افشار آن هم به اتهام زمینه‌سازی برای قتل طلبه همدانی خبر داد.

به گزارش فارس، بیش از 19000 حامی با امضای این کمپین در بخش «فارس من» سایت این خبرگزاری خواستار رسیدگی قضائی به اظهارات اخیر مهناز افشار شدند. امضاکنندگان کمپین معتقدند نفرت‌پراکنی‌های افشار زمینه‌ساز شهادت طلبه مظلوم همدانی را فراهم کرد.

همان روز، صاحب واقعی تصویر پروفایل حساب توئیتری مجعول اعلام کرد که از سوءاستفاده‌گران شکایت می‌کند. حجت‌الاسلام غفار دریاباری به خبرنگار فارس گفت: «من با کسی که با استفاده از تصویر من سوءاستفاده می‌کند حرفی ندارم، او یک فرد معاند و بی‌معرفت است. حرف حساب من اما با سلبریتی‌هایی است که مطالب را بدون تحقیق منتشر می‌کنند و منجر به یتیم شدن فرزندان این روحانی همدانی شدند. من سخت در حال پیگیری هستم تا با افرادی که از این فضا سوءاستفاده کردند برخورد شود، حتی به همین منظور وکیل اختصاصی گرفتم و از این افراد هم شکایت کرده‌ام.»

درپی آن رسانه‌های داخلی، خبری دال بر ممنوع‌الخروجی افشار منتشر کردند. شش روز پیش، مهناز افشار با انتشار یک پست اینستاگرامی اعلام کرده بود در سفری به آلمان در یک ورکشاپ شرکت خواهد کرد و روز دوشنبه به طور غیر رسمی خبر آمد او ممنوع‌الخروج شده است.

قصه به همین جا به پایان نرسید، به گفته کانال سینما اکران، در ساعت ۲۴:۰۰ نهم اردیبهشت عده ای معترض جلوی خانه محل اقامت مهناز افشار تجمع و اقدام به شعار دادن و‌ شکستن شیشه منزل وی و نوشتن دشنام بر روی دیوار کردند.

جواد جاویدنیا، معاون دادستان کل‌کشور، روز دوشنبه ۹ اردیبهشت98 درپاسخ به خبرنگاران، درباره پیگرد قضایی مهناز افشار توضیح داد: «اقدامات لازم در این‌باره در دستگاه قضایی در حال انجام است. هر کسی هر اقدامی انجام می‌دهد باید پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد.»

او در واکنش به پرسش یک خبرنگار که توئیت مهناز افشار را زمینه‌ساز قتل روحانی همدانی دانست، پاسخ داد: «این‌ها مسائل قضایی است. باید بررسی شود. در مسائل قضایی نمی‌توان بر مبنای موجی که راه افتاده اقدام کرد. ممکن است این موج صحیح هم باشد؛ ولی باید بررسی شود. به عنوان دستگاه قضایی نمی‌توانیم آنچه را در افواه عمومی وجود دارد، تایید و بر مبنای آن حکم صادر کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار