عضو شورای شهرتهران: 28 هزار شغل مزاحم شهرری باید ساماندهی شوند

شهرری(پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تهران گفت: 28 هزار شغل مزاحم پایتخت بدون پرداخت مالیات در شهرری مستقرند که باید ساماندهی شوند.

کد مطلب: ۹۱۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
عضو شورای شهرتهران: 28 هزار شغل مزاحم شهرری باید ساماندهی شوند

حسن خلیل آبادی در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: پالایشگاه نفت، کارخانه سیمان، اصناف و مشاغل گوناگون مستقر در مناطق جنوبی پایتخت و شهرری باید بخشی از درآمد خود را برای این مناطق کمتر برخوردار هزینه کنند.
او تصریح کرد: درآمدهای اصناف، صنایع و انبارهای مستقر در شهرری سالانه بیش از یکهزار میلیارد تومان است که در این شهرستان هزینه نمی شود.
خلیل آبادی افزود: شورای شهر تهران در صدد است تا صنایع آلاینده و مزاحم اطراف شهرری که ناشی از همجواری با شهر تهران ایجاد شده است به مکان های مناسبی انتقال یابند.
او بیان کرد: مسائل زیست محیطی، بهداشت و درمان، کمبود امکانات ورزشی، نبود راه و جاده مناسب از جمله دیگر معضلات مردم منطقه ری به شمار می رود که از سوی شورای شهر تهران در حال پیگیری است.
عضو شورای شهر تهران گفت: بیشتر این مشکلات ناشی از نبود استقلال مددیریت شهری است و در صورت استقلال شورای شهر مستقل، بسیاری از این معضلات حل شدنی است.
هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان ری نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: جمهوری اسلامی شوراها را رکنی مهم برای برنامه ریزی کشور تلقی می کند چرا که شوراها به عنوان یک نهاد مهم و اثرگذار در سیاستگذاری شهری نقش آفرین بوده است.
جمالی پور با بیان اینکه شوراها باید به عنوان یک پارلمان محلی در حوزه های مختلف نقش آفرینی کنند، گفت: آنچه قانون اساسی برای شوراها به عنوان وظیفه در نظر گرفته است با اصل شوراها فاصله دارد.
او ادامه داد: شهرستان ری یک مرکز تاریخی، مذهبی و مهم به شمار می رود و نبود شورای مستقل موجب عقب ماندگی این شهرستان در حوزه های مختلف شده و همین موضوع معضلاتی را برای مردم منطقه به وجود آورده است.

/خبرنگار:مهلاسمایی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار