معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان :

اکران فیلم های منتخب چهل و هشتمین جشنواره بین المللی رشد در مدارس استان کردستان آغاز شد

سنندج(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: فیلم های منتخب چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از هفتم لغایت یازدهم اردیبهشت ماه در مدارس استان اکران می شود.

کد مطلب: ۹۱۱۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اکران فیلم های منتخب چهل و هشتمین جشنواره بین المللی رشد در مدارس استان  کردستان آغاز شد

صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با اعلام این خبر گفت: فیلم های این دوره از جشنواره در 50 سالن در سطح استان و برای دانش آموزان سه دوره تحصیلی به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، با بهره گیری از هنر فیلم سازی و نمایش و اجزای مربوط به آن در پی آموزش غیر مستقیم مطالب علمی، آموزشی و تربیتی مفید و مناسب سن دانش آموزان سه دوره تحصیلی است و با جذابیت بخشی به این مطالب نقش بسزایی در انتقال دانش و مفاهیم زندگی امروزی به دانش آموزان ایفا می کند.

به گفته عبدالهی جشنواره بین المللی فیلم رشد به عنوان دیرپاترین ترین جشنواره فیلم آموزشی، با هدف بهره گیری از توانایی های صنعت سینما در آموزش و پرورش و نقش موثر آن در پیشبرد فرایند یاددهی-یادگیری و تنوع بخشی به محیط های یادگیری در برانگیختن ارزش های فطری، زیبا جویی و حقیقت دوستی، تهسیل و تعمیق محتوا و ملموس نمودن محتوای و انتقال ارزش های اخلاقی و معارف دینی در فیلم آموزشی بسیار موثر باشد این جشنواره، به مدت پنج روز از هفتم لغایت یازدهم اردیبهشت ماه 98 در شهرستان های بانه، سقز، مریوان، قروه و نواحی یک و دو سنندج برگزار می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با کمک دست اندرکاران امر در سطح شهرستان ها و مدارس بتوانیم زمینه حضور پرنشاط دانش آموزان ، معلمان و اولیای گرانقدر در سالن های اکران فیلم را با مهیا کردن فرصت گفتمان ذوق ورزانه در خصوص این رسانه جذاب و موثر را فراهم نماییم.

شایان ذکر است در سال 1342 برای نخستین بار به همت اداره فعالیت های سمعی بصری وزارت آموزش و پرورش، جشنواره فیلم های آموزشی تربیتی که ابتدا جشنواره بین المللی فیلم های آموزنده نامیده می شدبه عنوان نخستین جشنواره فیلم در ایران شروع به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار