سرگروه تالیف ریاضی سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی: داشتن پایه ریاضی قوی موجب تفکر و استدلال محکم می‌شود

بهارستان (پانا) - سرگروه تالیف ریاضی سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی درافتتاحیه جشنواره دوستی با ریاضی شهرستان بهارستان گفت : به بحث استدلال‌ در ریاضیات توجه کنید و چیزی که باعث می شود موفق شوید عقل، منطق و استدلال شماست.

کد مطلب: ۹۱۱۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سرگروه تالیف ریاضی سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی: داشتن پایه ریاضی  قوی موجب تفکر و استدلال محکم می‌شود

سیدصالحی ضمن تاکید بر توجه به ریاضیات در زندگی اذعان کرد: اگر ما حتی به احتمال، یکی از مباحث ریاضی توجه داشته باشیم خیلی در زندگی ما تاثیر دارد.

او اظهار کرد: اگر کسانی که ریاضیات می خوانند و با ریاضیات سر و کار دارند را ببینیم، متوجه میشویم که چقدر نظراتشان اساسی است و در آینده کشور نقش دارند.

او افزود: می بینید که کسانی که پایه ریاضیاتشان ضعیف است، نه تنها در رشته‌های مربوط به ریاضیات بلکه در رشته‌هایی که به ظاهر به ریاضیات مربوط نیست، ضعیف عمل می‌کنند.

صالحی گفت: پایه ریاضی قوی داشتن در جامعه و در زندگی موجب میشود که تفکر و استدلال قوی تر شود وحتی مطمئنا در آزمون‌های استخدامی گوناگون که ظاهرا ربطی هم به ریاضیات ندارند، موفق می شوید.

او تاکید کرد: به بحث استدلال‌ها در ریاضیات توجه کنید و چیزی که باعث می شود موفق شوید عقل، منطق و استدلال شماست و باید دقت کنید که چه چیزی پیش روی شماست و کسانی که به دانشگاه علاقه ندارند و صرفا برای کسب مدرک به دانشگاه‌ها می روند به سراغ ریاضیات نروند.

سرگروه تالیف ریاضی سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی، درباره طرح و ابتکار مدرسه اندیشه مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان که برای ششمین سال این جشنواره را برگزار کرده ، تصریح کرد: یکی از ضعف‌ها در آموزش‌ها این است که آن شادی که باید باشد نیست و به همین دلیل بچه‌ها از کلاس‌ها گریزان می شوند .

او خاطر نشان کرد: این جشنواره هدفش ایجاد انگیزه در بچه‌ها بوده و این جشنواره‌ها از لحاظ نظم و ایجاد انگیزه در دانش آموزان بسیار مفید و خوب است و جای چنین آموزش‌هایی که ضمن یادگیری، یک نوع تفریح درونش وجود دارد در آموزش و پرورش ما خالی است که باید چنین جشنواره‌هایی ادامه پیدا کند.

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار