هشدارهای پیشگیری از جرایم جعل و کلاهبرداری

قم (پانا) - رئیس پلیس آگاهی استان قم هشدارهایی را پیرامون پیشگیری از جرایم جعل و کلاهبرداری به شهروندان ارائه کرد.

کد مطلب: ۹۱۱۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدارهای پیشگیری از جرایم جعل و کلاهبرداری

، سرهنگ " احمد کرمی" اظهار داشت: هیچ گاه با مشاهده یک آگهی تجاری در مطبوعات، به صحت آن اعتماد نکنید، مدارک شناسایی خود را (شناسنامه، کارت ملی و...در جای مطمئن نگهداری کنید و در صورت سرقت یا فقدان، موضوع را سریعاٌ به مراکز صدور این مدارک اطلاع دهید .
وی ادامه داد: چک های خود را فقط در شعب بانک¬ ها نقد کرده و از دادن چک به دیگران در قبال دریافت وجه نقد، به شدت بپرهیزید، پیشنهادهای اغوا کننده درباره معاملات سکه های طلای قدیمی، اشیای عتیقه و...تنها دامی برای فریب شماست .
رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در هنگام خرید یا اجاره محل سکونت یا دفتر کار، از مالک بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کرده و اسناد و اوراق بهادار را در محل¬ هایی که امکان دسترسی دیگران وجود دارد، نگهداری نکنید.
سرهنگ کرمی ابراز داشت: متن چک را شخصاً و بایک قلم بنویسید تا در صورت دست بردن در مندرجات چک، جعلی بودن آن مشخص شود و همچنین در هنگام مراجعه به بانک¬ها، مراقب کسانی باشید که پیشنهاد می¬کنند چک شما را در قبال پرداخت آنی مبلغ آن،دریافت ¬کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: بهتر است برای هر حساب، از امضاء مخصوص و متفاوت استفاده کنید و امضاءهای بانکی، متفاوت با امضاء¬های اسناد دیگر باشد.
وی توصیه کرد: در هنگام انجام معاملات و عقد قراردادها، مراقب افراد به ظاهر آراسته باشید و فریب چرب¬زبانی آنان را نخورید و همواره نیز برای اطمینان از اصالت یک سند ، باید از مرجع صدور آن استعلام کنید.
سرهنگ کرمی هشدار داد: همیشه به پیشنهادهای خیلی خوبی که به شما داده می شود، شک کرده و نیز مراقب کسانی باشید که با غصب عناوینی نظیر: مامور اداره اطلاعات ، کارمند دادگستری ، وکیل ، مامور نیروی انتظامی و... با اهداف فریبکارانه به شما نزدیک می¬ شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار