در همایش خیرین مدرسه‌ساز در بازسازی مناطق سیل‌زده تاکید شد؛

امام جمعه موقت تهران: در کنار مردمان مناطق سیل زده قرار بگیریم

شما خیرین مدرسه‌ساز امام این کار هستید

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در همایش خیرین مدرسه‌ساز در بازسازی مناطق سیل‌زده تاکید کرد که در کنار مردمان مناطق سیل زده قرار بگیریم و شما خیران امام این کار هستید.

کد مطلب: ۹۱۱۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت تهران: در کنار مردمان مناطق سیل زده قرار بگیریم

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در همایش خیرین مدرسه‌ساز در بازسازی مناطق سیل‌زده که هم‌اکنون در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در حال برگزاری است، گفت: نظام آموزش و پرورش کشور مرهون خدمات و تلاش‌های این عزیزان است و با نام زیبا و الهام‌بخش خیرین مدرسه‌ساز شناخته می‌شوند.

او برای محمدرضا حافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور آرزوی سلامتی و از خیران برای کمک به آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: قطعا این حرکت برای ملت ما برای حضور موثر و خدمت به برادران و خواهران خود نقش موثری خواهد داشت. باید حماثه بزرگی خلق شود. در کنار مردمان مناطق سیل زده قرار بگیریم و شما خیران امام این کار هستید.

او افزود: شما امروز در صف اول قرار دارید و آن هم صف اول علم؛ این حرکت شما، اهل تقوا در کشور را برای حضور در کنار برادران و خواهرانشان فراخواهد خواند.

ابوترابی‌فرد گفت: پیامبر اسلام بیشترین تاکید را بر علم دارد، اگر کتاب قرآن و دین اسلام را کتاب علم و دین علم نام بنهیم حق است. پیشوایان ما تجسم عینی حق هستند. امیدوارم این کار شما سرآغاز حرکتی بزرگ باشد. پیامبر می‌فرمایند باید به ۴ چیز توجه کنیم اول استماع علم است. باید مدام در مرز علم حرکت کرد. دوم حفظ علم است. قلم حافظ علم است و این از ویژگی‌های بارز انسان است و حفظ دانش بستری برای نشر علم در افقی عالی‌تر است. این یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که جمهوری اسلامی باید به یک مرجع علمی تبدیل شود تا زبان فارسی به عنوان زبان علم تبدیل شود و چهارمین ویژگی عمل کردن به علم است و خوشا به حال مدیرانی که بدون علم عمل نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: امروز تمام دستاوروهای ما به دلیل توسل به علم و کاستی‌ها هم به دلیل دوری از علم است. قطعا آموزش و پروش هم بستر مناسبی برای تربیت عالمان است. امیدوارم آموزش و پرورش و خادمان در این نهاد به خوبی عمل کنند و ضعف‌ها را تقویت کنند و فرزندانی که در این نهاد گام می‌گذارند با بالاترین کوله‌بار علم، فضیلت و آگاهی گام در دانشگاه بگذارند و موفق شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار