نتایج نظرسنجی درباره انتخابات ۲۰۲۰؛

55درصد از آمریکایی ها به ترامپ رای نمی دهند

تهران (پانا) - نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است که 55 درصد از آمریکایی ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری فعلی این کشور رای نمی دهند.

کد مطلب: ۹۱۱۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
55درصد از آمریکایی ها به ترامپ رای نمی دهند

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری نشریه هیل،نتایج نظرسنجی مشترک شبکه « ای بی سی نیوز» و روزنامه «واشنگتن پست» که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که 55 درصد از مردم آمریکا موافق انتخاب مجدد ترامپ نیستند و تنها 39 درصد عملکرد وی را از زمان به قدرت رسیدن را مورد تایید قرار می دهند.
14 درصد از پرسش شوندگان در پاسخ به پرسش مربوط به انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفتند که این مساله را مورد بررسی قرار می دهند و 28 درصد نیز اعلام کردند که قطعا به وی رای می دهند.
از میان افرادی که با انتخاب ترامپ مخالف بودند، تنها 29 درصد گفتند که مطمئنا به یک نامزد دمکرات در این انتخابات رای می دهند.
تقریبا دو سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که منتظر می مانند تا نامزد نهایی دمکرات ها مشخص شود؛ حزبی که تاکنون 20 نفر برای انتخابات از آن نامزد شده اند.
در این میان، 85 درصد از آمریکایی ها یادآور شدند که در انتخابات 2020 شرکت می کنند.
این نظرسنجی تلفنی از 22 تا 25 آوریل (2 تا 5 اردیبهشت) به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی از بین یکهزار و یک نفر انجام و حاشیه خطای آن مثبت یا منفی 3.5 درصد برآورد شد.
به نظر می رسد محبوبیت ترامپ در بین مردم آمریکا روبه افول است، بطوری که نتایج نظرسنجی دیگر واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد که 58 درصد از آمریکایی ها معتقدند که ترامپ به مردم در مورد موضوعات مربوط به تحقیقات در زمینه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده، دروغ گفته است.
ترامپ در پی انتشار گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، با خطر استیضاح رو به رواست.
در گزارش مولر عنوان شده که تماس های بسیاری بین مقام های ستاد انتخاباتی ترامپ و روس های مرتبط با دولت مسکو مشاهده شده است.
این گزارش، دمکرات ها را برآن داشته تا درصدد گردآوری اسناد و مدارکی از مقام های سابق و فعلی دولت ترامپ برآیند تا مقدمه ای برای آغاز روند استیضاح رئیس جمهوری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار