حجت الاسلام رضی پارسامنش رئیس دادگستری میامی شد

سمنان (پانا) - حجت الاسلام رضی پارسامنش طی مراسمی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان میامی معرفی و از تلاش‌های عباسعلی اکبری رئیس سابق این دادگستری تقدیر شد.

کد مطلب: ۹۱۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حجت الاسلام رضی پارسامنش رئیس دادگستری میامی شد

سمنان (پانا) - رئیس جدید دادگستری شهرستان میامی با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری معرفی شد. پارسامنش پیش از این رئیس دادگاه عمومی بخش بیارجمند بوده است.

در این مراسم عباسعلی اکبری نیز به سمت رییس شعبه دوم دادگاه کیفری یک شهرستان شاهرود منصوب شد.

در حکم وی از سوی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه آمده است:

رضی پارسا منش رئیس شعبه اول دادگاه عمومی بخش بیارجمند به موجب این حکم به سمت رئیس شعبه اول دادگاه عمومی و رئیس دادگستری شهرستان میامی منصوب می شوید، امید است با در نظر داشتن اهمیت امر قضا و مسئولیت های سنگین ناشی از آن اجرای عدالت اسلامی ورسیدگی به محرومین و ستم دیدگاه و حمایت از حقوق مشروع مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و در انجام وظایف الهی با رعایت دقیق موازین شرعی وقانونی و همراه با سرعت لازم موفق و موید باشید.

در این مراسم حجت الاسلام رضی پارسا منش، رئیس دادگستری میامی ضمن تقدیر از زحمات اکبری رئیس سابق این دادگاه گفت: ایجاد اعتماد و انگیزه از حیث قضایی از تلاش های آقای اکبری در شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه خدمات ارزنده ای از لحاظ ساختاری و تجهیزات اداری در سطح استان انجام شده است، بیان کرد: عدالت محوری در تخصیص منابع وتجهیزات بسیار زیبا در این حوزه دیده می شود.

پارسامنش در ادامه به انتظار مقام معظم رهبری در تبیین گام دوم انقلاب نسبت به دستگاه قضا در بحث عدالت محوری و انتظارات مردم از دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: باید مردم از تصمیمات قضایی احساس عدالت کنند؛ هنر قاضی و استنباط قاضی از قوانین باید نتیجه اش ایجاد عدالت در جامعه باشد.

رئیس دادگستری میامی افزود: قانون خشک و قانونی که در روی کاغذ وجود دارد تا زمانی ارزش دارد که از آن عدالت در جامعه جاری شود.

وی تکریم ارباب رجوع را بسیار با اهمیت دانست و گفت: باید صبر، حوصله و حلم در برابر مراجعه کنندگان داشته باشیم و باید در مقابل کسی که تندی می کند بتوانیم صبور باشیم و خود را نگه داریم که این موضوع مد نظر ما قرار دارد و با قاطعیت باید برخورد کرد.

پارسامنش افزود: مردمی که به ما مراجعه می کنند به گردن ما حق داردند و ما انجام وظیفه می کنیم، انجام وظیفه کردن برای کاری که وظیفه ماست نباید باعث منت گذاری از طرف ما شود.

رئیس جدید دادگستری میامی مسئولیت پذیری، نظم سازمانی، تکریم ویژه ارباب رجوع، آموزش عمومی حقوق به همه شهروندان، سرعت در ارایه خدمات، رفتار خوب با ارباب رجوع، سرکشی به همه ی مناطق حوزه قضایی، پیگیری تخلفات و کاستی ها در حیطه برخی از مسئولیت ها و ادارات و حمایت از تولید کنندگان را از جمله برنامه های خود برشمرد.

وی در پایان یاد آور شد: آنچه که سرلوحه کار ما قرار می گیرد اخلاص، تقوا، نظم و انضباط در کار است که همه کارکنان رعایت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار