استاندار سمنان:

خرید ۵۰ میلیون متر مکعب آب خزر از سوی وزارت نیرو تضمین شده است

سمنان (پانا) - استاندار سمنان با بیان اینکه خرید ۵۰ میلیون متر مکعب از آب خزر توسط وزارت نیرو تضمین شده است، گفت: این میزان یک چهارم یا ۲۵ درصد از کل برداشت آب از دریای خزر را شامل می شود.

کد مطلب: ۹۱۱۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
خرید ۵۰ میلیون متر مکعب آب خزر از سوی وزارت نیرو تضمین شده است

علی رضا آشناگر، در نشستی با موثران شهرستان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه هم اکنون با هدف رفع مشکلات خشکسالی ۵۰ میلیون مترمکعب از میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب انتقالی از خزر به فلات مرکزی توسط وزارت نیرو تضمین شده است، ابراز کرد: این طرح می‌تواند مشکلات خشکسالی را تقلیل دهد.

وی با بیان اینکه کم آبی، مانع جدی توسعه در استان سمنان است، افزود: در سال‌های اخیر متأسفانه منابع آبی زیر زمینی استان کاهش زیادی داشته و لذا در امر تأمین آب با مشکل جدی مواجه هستیم از سوی دیگر با پیشنهاد دولت و حمایت بسیار خوب نمایندگان، طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی به تصویب رسیده و در حال حاضر به دنبال تأمین منابع مالی جهت اجرای طرح انتقال آب هستیم که امیدواریم این امر به زودی صورت گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین آب می‌تواند نقش حیاتی در توسعه اقتصادی استان داشته باشد، ابراز کرد: آب یکی از مشکلات جذب سرمایه گذار در بخش‌های تولیدی و صنعتی استان محسوب می‌شود و از این منظر تا یک ماه آینده مدل‌های تأمین منابع مالی برای خرید تضمینی آب انتقالی از خزر به فلات مرکزی از سوی استان سمنان ارائه خواهد شد که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

آشناگر با بیان اینکه اکنون باید از ظرفیت نیروی انسانی و شخصیت‌های صاحب نام استان سمنان برای جذب منابع، تأمین نقدینگی و اخذ مجوزهای لازم، بهره مند شویم، تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح نیازمند عزم همگانی دارد.

وی افزود: فارغ از هر گونه نگاه سیاسی، ما به شدت معتقد هستیم که شخصیت‌های بسیار مؤثر و مهمی از استان سمنان در سطح کشور حضور دارند که باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد لیکن باید گفت هدف ما نیل به توسعه استان و پرهیز از هر گونه مجادلات سیاسی است.

استاندار سمنان با باین اینکه این استان محکوم به توسعه است، چرا که از ظرفیت‌های بسیار بالایی در ابعاد مختلف برخوردار است، تاکید کرد: نرخ بالای رشد جمعیت استان به نسبت کل کشور نشان می‌دهد که این استان قابلیت رشد و توسعه را دارد.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار