برنامه های هفته معلم آذربایجان شرقی توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام شد

تبریز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در آستانه آغاز هفته معلم در جمع اصحاب رسانه استان حاضر و ضمن تشریح برنامه های این هفته، پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

کد مطلب: ۹۱۱۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های هفته معلم  آذربایجان شرقی توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام شد

جعفر پاشایی ضمن تبریک هفته معلم، معلمان را سرمایه های اجتماعی کشور خواند و اظهار کرد: این هفته بهترین فرصت برای تجلیل از زحمات و تلاش های این قشر زحمتکش و تاثیر گذار جامعه است.

وی با اشاره به همزمانی هفته معلم امسال با ماه مبارک رمضان گفت: برنامه های این هفته امسال از فردا (دهم اردیبهشت ماه) آغاز خواهد شد، نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس استان آغازین برنامه این هفته است، این برنامه فردا به صورت نمادین در هنرستان دکتر اکبریه ناحیه ۵ تبریز برگزار می شود که در آن جمعی از مسئولین کشوری واستانی شرکت می کنند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره و جوانان و نوجوانان را مخاطبین اصلی این بیانیه عنوان کرد و افزود: در این راستا همایش ملی نقش آموزش و پرورش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فردا از ساعت ۹ صبح باحضور ۷۰۰ معلم، پژوهشگر و صاحب نظر در تالار معلم تبریز برگزار می شود.

وی اضافه کرد: از ۲۱۰ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، تعداد ۷۰ مقاله پذیرفته شده و چکیده این مقالات در قالب کتابچه ای به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته معلم امسال مدرسه محور خواهد بود، افزود: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با نماینده ولی فقیه در استان، برپایی نمایشگاه کتاب آثار شهید آیت الله مرتضی مطهری، معلمان مولف وناشران نواحی پنجگانه تبریز، آذین بندی و تبلیغات در معابر عمومی با هماهنگی و مشارکت ادارات مختلف سطح استان، دیدار فرهنگیان و روسای آموزش و پرورش با ائمه جمعه سراسر استان، دیدار با خانواده فرهنگیان متوفی، بازنشسته، شهید و جانباز، برگزاری دوره آموزش غیرحضوری برای معلمان استان، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی، ورزشی و کتابخوانی با محتوای کتابهای استاد مطهری، فعالیت پویش های داوطلبانه مجازی و میدانی جامعه محور سپاس معلم و انتشار فراخوان تجارب، خاطرات و دلنوشته های معلمان و پیشکسوتان فرهنگی از جمله این برنامه هاست.

وی تصریح کرد: برنامه های هفته معلم محدود به مدارس دولتی نیست بلکه این برنامه ها در تمامی مدارس استان اعم از دولتی و غیردولتی برگزار خواهد شد.

تجلیل از ۳۹ معلم منتخب استانی

پاشایی تجلیل از ۳۹ معلم منتخب استانی را از دیگر برنامه های هفته معلم سالجاری اعلام و در خصوص شاخص های انتخاب معلم نمونه نیز بیان کرد: در سالهای گذشته ملاک های کمی در انتخاب معلمان نمونه مدنظر بود اما از سال ۹۴ رویکرد وزارت آموزش و پرورش در این خصوص تغییر کرده و اکنون معیارهای بومی،عرفی و کیفیت تدریس مدنظر می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان باتاکید بر اینکه تکریم مقام و جایگاه معلمان نباید به هفته معلم محدود شود، افزود: توده مردم باید بر جایگاه این قشر تلاشگر و تاثیرگذار آگاه باشند، حال آنکه در متون دینی ما نیز بر این امر سفارش و تاکید شده است.

وی دیدار معلمان نمونه سراسر کشور با مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه های هفته معلم امسال عنوان کرد و افزود: از استان ما نیز نزدیک ۹۶ نفر در این مراسم حضور خواهند داشت.

پاشایی همچنین ابراز امیدواری کرد برنامه های هفته معلم امسال غنی تر و پررنگ تر از سالهای گذشته برگزار شود و در این راستا ادامه داد: طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش، در چند سال گذشته اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی جزو استان های پیشتاز در اجرای برنامه ای متنوع هفته معلم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم همه محدودیت های منابع مالی دولت، معلمان عزیز کار تعلیم و تربیت را به صورت جدی در بستر مدارس انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار