رئیس بنیاد مسکن: چندین روستا در خوزستان باید جابجا شود

تابش: برای آسیب‌شناسی مناطق سیل‌زده به به همکاری علمی دانشگاه‌ها نیازمندیم

تهران (پانا) - رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه همکاری بنیاد و دانشگاه تهران در زمینه بازسازی مناطق سیل‌زده ادامه دارد، گفت برای آسیب‌شناسی مناطق سیل زده ،همکاری دانشگاه‌ها ضرورت دارد.

کد مطلب: ۹۱۱۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بنیاد مسکن: چندین روستا در خوزستان باید جابجا شود

علیرضا تابش ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: همکاری با دانشگاه تهران را خیلی صوری ندیدیم و واقعی دیدیم. همکاری ما با دانشگاه در بازسازی ناشی از سیل و سیلاب که پدیده جدیدی است، عمق دارد.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به همکاری بنیاد و دانشگاه‌ها از گذشته ادامه داشته است، گفت: ما در گذشته‌های دور از زمان زلزله منجیل با دانشگاه‌ها همکاری داشتیم و نزدیک‌ترین همکاری ما در بازسازی زلزله کرمانشاه است که فعالیت خوبی در این زمینه شکل گرفت و ما از این همکاری سود بردیم.

وی خاطرنشان کرد: درباره سیلاب نیز مسئولیت بازسازی مناطق سیل‌زده برای ساخت خانه‌ها و سکونتگاه‌های شهری و روستایی بر عهده ما است و تفاهم‌نامه‌ای که امروز نوشته شده، بسیارخوب و سازنده است. در گزارش‌هایی که گرفتیم چندین روستا در خوزستان باید جابجا شود و لازم است که در این بخش سرعت عمل زیادی داشته باشیم و برای آسیب‌شناسی این موضوع به همکاری علمی نیاز است.

تابش ادامه داد: در بخش اجتماعی و تسهیل‌گری در میان خانواده‌ها برای کسب رضایت آنها به منظور جابجایی از منازلشان نابسامانی‌هایی وجود دارد که در این زمینه نیز به کمک دانشگاه نیاز است. پیشتر در زلزله سرپل ذهاب در زمینه آموزشی قدری ضعیف بودیم که اگر همکاری ما با دانشگاه بیشتر بود، آنقدر پرت مصالح نداشتیم اما امروز می‌خواهیم که در زمینه آموزش به کارشناسان فنی با همکاری بین دانشگاهی اقدامات خوبی را انجام دهیم.

رئیس بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری‌های بین دانشگاهی به ویژه در خوزستان باید با دانشگاه شهید چمران تفاهم‌نامه امضا کنیم تا این همکاری تداوم پیدا کند. بنابراین ما کاملا آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف از ظرفیت دانشگاه بهره‌مند شویم. البته قدری کار بنیاد با ماموریتی که رئیس‌جمهوری بر عهده دانشگاه تهران در موضوع سیل گذاشته، متفاوت است. کار ما در درازمدت جواب می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار