فولادوند: داشتن دانش آموز قوی و متعهد در گرو توجه به سلامت جسم و روح اوست

تهران (پانا) - جلسه تقدیر از منتخبین و مدارس برگزیده در جشنواره فرهنگی ورزشی مدارس شاهد شهر تهران صبح امروز در محل سالن شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۱۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: داشتن دانش آموز قوی و متعهد در گرو توجه به سلامت جسم و روح اوست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه تقدیر از منتخبین و مدارس برگزیده در جشنواره فرهنگی ورزشی مدارس شاهد شهر تهران با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهارداشت: تعلیم و تربیت صرفا به معنای فراگیری علم و دانش نمی باشد و پرورش روح و جسم دانش آموزان از مهمترین مباحث و ساحت های تربیتی است که باید به آن توجه نمود.

وی توسعه ورزش و توسعه فرهنگ خودمراقبتی در بین دانش آموزان را ضامن سلامت جامعه در آینده برشمرد و گفت: اگر دانش آموزان قوی و متعهد برای آینده می خواهیم باید به سلامت جسم و روح دانش آموزان بپردازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت به نقش فرهنگیان در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی با اهدای 5 هزار معلم و 36 هزار دانش آموز شهید اشاره نمود و گفت: در فراز و فرودهای تاریخ انقلاب اسلامی نقش معلمان در تامین نیروی انسانی نقش قابل ستایش و بی بدیلی می باشد.

رزاقی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌و‌ پرورش نیز ضمن تاکید بر اختصاص بخشی از مباحث مالی در امور تربیت بدنی و ورزش دانش آموزان شاهد اظهارداشت: ورزش یکی از راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش ناهنجاری های رفتاری است.

رزاقی ضمن ابراز امیدواری بر اجرای حداکثری جشنواره های ورزشی در مدارس افزود: برگزاری مسابقات جام شاهد در کنترل هیجانات دانش آموزان نقش بسزایی دارد. وی با اشاره به توجه ویژه به حوزه مدارس شاهد و هماهنگی بهتری برای برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، ادامه داد: اجرای برنامه های سلامت محور در مدارس شاهد برای ما اهمیت خاصی دارد و در راستای تربیت فرزندان ایثارگران به عنوان سرمایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تمام همت خود را بگماریم و در جهت پرورش نیروی انسانی گام های موثری برداریم.

در ابتدای این مراسم جهان آرا رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه جام شاهد با هدف بیدار شدن روحیه ی ورزشکاری و هدایت هیجانات دانش آموزان به سوی فعالیت های ورزشی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی برگزار شد گفت: 4 رشته فوتسال، تنیس روی میز، شطرنج و دو صحرانوردی در این دوره از مسابقات برگزار گردید و استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمد.

وی افزود: به جهت کمک به هم وطنان آسیب دیده از سیل، هزینه اجرای مراسم اختتامیه جام شاهد به دانش آموزان، فرهنگیان و هم وطنان مناطق سیل زده اهدا شد.

گفتنی است جلسه تقدیر از منتخبین و مدارس برگزیده در جشنواره فرهنگی ورزشی مدارس شاهد شهر تهران با حضور فولادوند مدیرکل، محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت، جهان آرا رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش تهران؛ رزاقی مدیرکل شاهد وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس منتخب برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار