استفاده از ظرفیت بهورزان، بهترین مدل ارائه خدمات بهداشتی است

کاشان ( پانا) - مشاور رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: استفاده از توانمندی و ظرفیت بهورزان، بهترین مدل ارائه خدمات بهداشتی در دنیا است که چهل سال تجربه در این راستا نشانه بی نقص بودن این مدل است.

کد مطلب: ۹۱۱۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت بهورزان، بهترین مدل ارائه خدمات بهداشتی  است

حسین ملک افضلی، در اولین همایش تجارب برتر و خلاقانه بهورزان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: باتوجه به تغییر نیازهای انسان، همگام با آن باید اقدامها و خدمات به روز و باکیفیت نیز ارائه شود.
وی افزود: هدف از خدمات بهورزی، تحت پوشش قرار دادن کامل مردم در مورد مراقبت های اعم از جسمی و ذهنی است که مراقیت های سلامت روان در دوران بارداری، از بارزترین این خدمات است.
وی تصریح کرد: پیش از این از هر پنج کودک یک نفر به پنج سالگی نمی رسید،در حالی که این رقم در حال حاضر حدود 10 برابر کاهش داشته است.
و این افزایش نرخ سلامت و کاهش بیماری از آثار اقدام های بهورزان است.
ملک افضلی، بر استفاده از ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه بهورزی، قلب تپنده شبکه بهداشت و درمان است و بهورزان که کار خود را در دهه 60 با یک برنامه تدریجی آغاز کرده اند در تمام مباحث بهداشتی به خصوص آموزش روستاییان الگو هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: بهورزان، منادیان زندگی سالم در روستاها هستند که با افزایش امید به زندگی و ارتقاء شاخص های سلامت در اقشار محروم جامعه موجب ایجاد تحولی اساسی در نظام سلامت کشور شده اند.
ابراهیم کوچکی اظهار کرد: بهورزان از زمانی کار خود را شروع کردند که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و بیماری های مختلف در سراسر کشور شایع بود و زندگی مردم را به ویژه در مناطق روستایی تهدید به مرگ می کرد.
وی افزود: بهورزان،ورزیدترین افراد در سیستم آموزش سلامت کشور هستند که با خلاقیت و تلاش فداکارانه خود سیستم بهداشتی را در مناطق روستایی تغییر دادند.
وی تصریح کرد: در بسیاری از خانه های بهداشت روستایی پزشک یک یا دو روز مشغول به خدمت است و بیشترین مسوولیت ارائه خدمات در خانه های بهداشت به عهده عزیزان بهورز خلاق و تلاشگر است.
کوچکی گفت: این همایش، با هدف تقدیر از بهورزان برگزیده، ایجاد انگیزه در سیستم، الگوسازی و اشتراک گذاشتن تجربه بهورزان، آشنایی بیشتر سایر بخش های داخلی و بیرونی دانشگاه با خدمات بهورزان و جلب حمایت سازمان ها برای همکاری بیشتر با بهورزان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار