آستانه صبر خود را افزایش دهیم

اردبیل (پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: برای کاهش خشونت های جامعه، بایستی آستانه صبر در افراد را افزایش دهیم.

کد مطلب: ۹۱۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آستانه صبر خود را افزایش دهیم

یوسف خدادادی در اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت و هشتمین جشنواره نوجوان سالم با عنوان اینکه بیشترین آمار پرونده ها در استان اردبیل مربوط به خشنونت است، اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص خشونت و اعتیاد باید برنامه ها و فعالیت های خود را معطوف به مدرسه و خانواده بکنیم.

اوخشونت، اعتیاد و دعاوی خانوادگی را از جمله مشکلات اساسی در استان اردبیل عنوان کرد و تصریح نمود: اگر پدر و مادر رفتارهای مناسبی با همدیگر داشته باشند و ارامش را در خانه حکم فرما کنند بدون شک جوانان رفتارهای مناسبی در جامعه خواهند داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: مدارس نیز نقش تعیین کننده ای دارند و در صورتیکه بتوانند برنامه های متناسب با دانش آموزان اجرا کنند و به آنان مهارت های رفتاری و کنترل خشونت را آموزش دهند، مطمئنا در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه سهم زیادی را بر عهده خواهند گرفت.

معاون امور بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان نیز در این همایش با عنوان اینکه امروزه سلامت اجتماعی در کنار سلامت فردی معنی پیدا می کند، گفت: جسم سالم تنها می تواند در محیطی سالم زندگی کند.

بابک نخستین با بیان اینکه تنها ارگان های بهداشتی و پزشکی تامین کننده سلامت افراد جامعه نیستند، اظهار داشت: خود مراقبتی باید در اولویت قرار گیرد و هم سو با آن دانش سلامت فردی در افراد جامعه افزایش پیدا کند.

او با اذعان به اینکه عدم سلامت جسمی و روحی، افراد را آسیب پذیر می کند، خاطر نشان ساخت: بعنوان نمونه امروزه استرسی که در رقابت های درسی دانش آموزان به اولیا وارد می شود، می تواند سلامت جسمی و روحی را به خطر بیاندازد.

معاون امور بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان در ادامه از تدوین نهایی سند جامع سلامت استان خبر داد و گفت: دراین سند که در مراحل پایانی تدوین هست، وظایف همه ارگان ها در رابطه با سلامت فردی و عمومی جامعه مشخص شده است و هر یک از آنان برنامه های خود را برای پیشبرد این سند ارائه داده اند.

نخستین همچنین افزود: این سند با شعار پیشگیری از بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی و عروقی که از شیوه های غلط زندگی امروزی و تغذیه نامناسب نشات می گیرد، در حال تدوین می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار