با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد:

اجلاس مدیران مدارس سمپاد و روسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سراسر کشور

مشهد (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در اجلاس مدیران مدارس سمپاد و روسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سراسر کشور که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد یکی از مخاطبین خاص بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب را دانش آموزان و جوانان سمپاد دانست.

کد مطلب: ۹۱۱۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس مدیران مدارس سمپاد و روسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سراسر کشور

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در این همایش گفت: سمپاد یک سنگ بنای بزرگ و ارزشمند است و رهبر فرزانه انقلاب همیشه به مسئولین تذکر می دهند که این نوع مدارس همیشه در اولویت برنامه ها باشد و یکی از مخاطبین خاص بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، جوانان سمپاد هستند و نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق ایمان که می توانند در آینده بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کنند.

وی افزود: نخبگی در دانش آموزان استعدادهای درخشان هنوز تکامل نیافته و نخبگی در طول یک فرآیند احراز می شود و اگر به بچه ای بگوییم نخبه و او در فرآیندهای زندگی شکست بخورد ما در آن شکست سهیم هستیم و دانش آموز مدارس سمپاد دانش آموزی است که فقط در آزمون قبول شده و باید او را در مسیر نخبگی هدایت کنیم تا در آینده به نخبگی برسد.

مهاجرانی تصریح کرد: اگر دانش آموزی خوب تست می زند قطعا به منزله موفقیت نیست و دانش آموز حتما باید مهارت های زندگی و مهارت های انسانی را بیاموزد وگرنه در آینده فقط به یک مدیر تکنیکال و عملیاتی تبدیل می شود و اگر بتوانیم درک مفهوم و ادراک را به آن ها بیاموزیم، آن فرد در آینده به یک مدیر استراتژیک و موفق تبدیل خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هدف اصلی مدرسه تربیت انسان است و اگر کسی در مدرسه انسان شود آن مدرسه خوب کار کرده است و موضوعاتی مثل المپیادها، جشنواره ها و استعدادهای درخشان می تواند فقط در علم دانش آموز و کشور اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: ما باید روی موضوعات تربیتی به صورت ویژه کار کنیم و تاکید شود که دانش آموزی همه جانبه تربیت شود و این نکته بسیار مهم است که دانش آموزان و بخصوص دانش آموزان سمپادی را در معرض موضوعات اجتماعی قرار دهیم و موضوعاتی مانند کمک به سیل زدگان، کمک به زلزله زدگان و یا آزاد کردن زندانی ها را به عنوان دغدغه به آن ها آموزش دهیم و یقینا این محیط آموزشی، محیط غنی و پرباری خواهد بود.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: ما باید تربیت انسان های خلاق را در اولویت قرار دهیم و فکر کردن و نگاه متفاوت را به آن ها بیاموزیم و حتما کار با کودکان خلاق هزینه بر است و نیاز به تاب آوری بالایی دارد و این نکته را بدانیم اگر کسب رتبه کنکور مهم است یقینا و قطعا خلاقیت و داشتن ذهن خلاق از آن مهم تر است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به شکل گیری هنرستان های تیزهوشان گفت: در استان های که مدارس سمپاد مهارتی شکل گرفته است ارتباط مدیران این مدارس با کارآفرینان، دانشگاه های فنی و حرفه ای، واحدها و شهرک های صنعتی بسیار حائز اهمیت است و سمپاد مهارتی یک گام مهم و بسیار ارزشمند است و چشم انداز سمپاد مهارتی، سمپادی است که بتواند مسائل و مشکلات کشور را حل کند.

وی در پایان گفت: راه اندازی سمپاد مهارتی، گروه های آموزشی، گسترش المپیادها، برگزاری کارسوق ها، مهارت های زندگی، کنگره قرآنی و جشنواره نگاه من و آینده از مهمترین برنامه هایی است که در این حوزه در حال اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار