رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی :متخلفان جرایم اینترنتی زیر ذره بین پلیس فتا

بیرجند(پانا ) ـ رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: پلیس فتا در راستای طرح نحوه صحیح به اشتراک گذاشتن اینترنت،کافی نت ها و اینترنت اشتراکی در مراکز اقامتی و گردشگری را زیر ذره بین دارد.

کد مطلب: ۹۱۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی :متخلفان جرایم اینترنتی زیر ذره بین پلیس فتا

سرهنگ علی محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تیمی متشکل از متخلفان جرایم اینترنتی زیر ذره بین پلیس فتاپلیس فتا و اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت خراسان جنوبی طرح نحوه صحیح به اشتراک گذاشتن (اینترنت اشتراکی ) و بازدید از کافی نت ها را به طور مستمر انجام می دهند، افزود: این طرح با هدف آموزش صحیح اشتراک گذاشتن اینترنت و آگاه سازی متصدیان در مورد آسیبهای جدید و به روز فضای مجازی و همچنین تامین امنیت کاربران و استفاده کنندگان از سرویس های دفاتر خدمات اینترنت و حمایت از فعالیت قانونی مدیران و صاحبان کسب و کار دفاتر انجام می شود.

سرهنگ محمدپور افزود: در ایام تعطیلات نوروزی نیز از 46 کافی نت و همچنین 13 ارائه دهنده اینترنت اشتراکی در هتل ها ،مهان پذیر ها ،باغ و رستوران ها و اماکن توریستی بازدید انجام شده است که در کافی نت ها 20 مورد تخلف و در حوزه ارائه دهندگان اینترنت اشتراکی 3 مورد تخلف داشته ایم.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی بیشترین تخلفات ارئه دهندگان اینترنت اشتراکی را، عدم رعایت مسائل امنیتی توسط ارائه دهنده اینترنت بیان کرد و افزود: بیشترین تخلف در کافی نت ها، عدم نصب دوربین مداربسته ،عدم ثبت اطلاعات افراد، به روز نبودن آنتی ویروس سیستم ها بوده ست.

او همچنین با تاکید بر اینکه هنگام استفاده از اینترنت عمومی تا حد امکان از خدماتی که دسترسی به آنها نیاز به رمز عبور دارد استفاده نکنید افزود : وقتی در حال وارد کردن اطلاعاتی نظیر رمز عبور خود هستید مراقب دوربین های موبایل اطراف و قطعات سخت افزاری (کیلاگر ) متصل به کامپیوتر های عمومی باشید.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: هم استانی می توانند در صورت هر گونه تخلف به صورت حضوری به بیرجند، خیابان ارتش، جنب فرماندهی انتظامی بیرجند، پلیس فتا مراجعه کنند و یا به شماره 21823062 تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار