رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان :واکسیناسیون ۴۹ هزار راس دام در نهبندان

نهبندان(پانا ) ـ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان خبرداد:در فروردین ماه سال جاری ۴۹ هزار و ۳۷۸ راس دام شهرستان نهبندان علیه بیماری‌های تب برفکی، آبله، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آنتروتوکسمی و هاری واکسینه شدند.

کد مطلب: ۹۱۱۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان :واکسیناسیون ۴۹ هزار راس دام در نهبندان

محمدراه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان ازواکسیناسیون ۴۹ هزار راس دام در نهبندان خبردادوافزود: یکی از اقدامات دامپزشکی برنامه‌ریزی در خصوص ایمن‌سازی دام‌ها در برابر بیماری‌هایی نظیر آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و مبارزه با بیماری‌های مشترک نظیر بروسلوز و هاری است که برای برآورده شدن این هدف در فروردین ماه سال جاری تعداد ۴۹ هزار و ۳۷۸ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی مایه‌کوبی شدند.

او ادامه داد: بیشترین میزان واکسیناسیون در فروردین ماه جاری علیه بیماری تب برفکی با ۲۰ هزار و ۳۴۰ رأس دام و کمترین میزان واکسیناسیون علیه بیماری هاری با ۷۵ قلاده سگ بوده است.

راه انجام با اشاره به اینکه مایه‌کوبی دام‌ها از بهترین و راحت‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها است و انواع دام‌های سنگین و سبک را می‌توان از ابتلا به بیماری‌های مختلف حفظ کرد گفت: انجام بهتر این طرح مستلزم همکاری دامداران شهرستان با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام‌ها به مناطق هدف است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان به رسالت خطیر دامپزشکی در حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی این شهرستان اشاره کرد و افزود:صیانت از این سرمایه دامی در برابر انواع بیماری‌های استراتژیک تاثیر بسزایی در افزایش تولید فرآورده‌های خام دامی که به نوعی حمایت از رونق تولید است، دارد.

صیانت از سرمایه‌های دامی باعث رونق تولید ملی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار