در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد:

سلبریتی های واقعی امثال نرگس کلباسی هستند

تهران (پانا) - مراسم تجلیل از طرح انتخاب چهره مردمی برنامه تلویزیونی فرمول یک با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک ، حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و علی ضیاء تهیه کننده و مجری فرمول یک در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۰۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سلبریتی های واقعی امثال نرگس کلباسی هستند

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تجلیل از طرح چهره مردمی فرمول یک گفت: این طرح به خودی خود اتفاق مهمی در رسانه ملی به شمار می‌آید چرا که پیش از این اغلب شاهد این بود که از سلبریتی‌ها تقلید می‌شد ولی حال این برنامه تجلیل از قهرمان در دل مردم را در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه این برنامه قرار است برای سیل‌زدگان کاری انجام دهد، افزود: همچنین قرار است دو رویداد مهم به زودی اتفاق بیفتد، اولین رویداد بزرگترین همایش خیرین سراسر کشور است که فردا در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می ‌شود که در آن خیرین برای ساخت خانه فرهنگ و کودک اعلام آمادگی کردند. اتفاق دوم حراج بزرگی است که 20 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و در آن قرار است لباس ورزشکاران به حراج گذاشته شده و ستارگان سینما و هنرهای دیگر نیز در این حراج کمک خواهند کرد.

اوحدی در ادامه بیان کرد: هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو هزار چهره مردمی معرفی شده و از آنها تجلیل به عمل آید و این کار بزرگی است که توسط برنامه فرمول یک انجام شده است

وی اضافه کرد : در واقع اگر امروز ما از این برنامه تجلیل می کنیم تجلیل از اخلاق است زیرا کسانی که در این برنامه از آنها قدردانی شد نمونه حقیقی اخلاق هستند.

در بخش دیگری از این مراسم مجید زین العابدین مدیر شبکه یک با اشاره به این مطلب که انتخاب چهره مردمی توسط برنامه فرمول یک، یک فعالیت ملی بود، گفت: معرفی چهره‌های مردمی در تلویزیون فارغ از اینکه اتفاقی ملی به شمار می‌آید، سبب ایجاد انگیزه و شادابی در جامعه می‌شود، زیرا در آن همه نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی یک هم افزایی و جریان فرهنگی را به منصه ظهور رساندند.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که این رویدادها توانمندی مردم ایران را نشان می دهد، افزود: این اتفاق و رویداد مظهر برجسته‌سازی توانمندی‌های مردم ایران اسلامی بود که در آن هرکسی در هر جایگاهی توانمندی و کار منحصر به فرد خالصانه‌ای ارائه دهد، دیده می‌شود.

زین العابدین اضافه کرد: معرفی چهره‌های مردمی در تلویزیون مصداق فرمایش رهبر معظم انقلاب، یعنی حرکت «آتش به اختیار» است. چراکه در جریان اتفاقات سیل، ما چوپانی که در بین چهره‌های مردمی انتخابی ما بود را دیدیم که چطور مشغول ایجاد سیل بند بود. همچنین طناز بحری دیگر چهره مردمی تلویزیون در مناطق سیل زده حضور فعالی داشت. البته دیگر چهره های مردمی هم تحت عناوین دیگری در مناطق سیل زده فعالیت می‌کردند و در جریانات مختلف اجتماعی موثر بودند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دوستان در«فرمول یک» بدانند باید پرچم اجرای طرح معرفی چهره‌های مردمی ادامه پیدا می‌کند. چراکه بیش از هفت میلیون در نظرسنجی و انتخاب چهره‌های مردمی مشارکت کردند و قطعا به خاطر این اهتمام مردمی این طرح در تلویزیون ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: به چهره هایی که به دلایل اسلامی، اخلاقی، علمی و مردم شریف ایران با حضوری کم نظیر به عنوان چهره های مردمی انتخاب شدند سلام می کنم و به نوبه خود از مجموعه دست اندرکاران این حرکت سازنده اجتماعی و بویژه مدیر شبکه یک و مهندس اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری که در زمره آزادگان دفاع مقدس هستند، تشکر می کنم.

وی با اشاره به این مطلب که تمایز این تجلیل پرداختن به چهره هایی است که تمایلی به دیده شدن نداشتند. اظهار کرد: این ویژگی شبیه اخلاق و رفتار اسرای ایرانی در زندان های دشمن است. این چهره ها ناشناخته اند و باید آنها را رصد کرد و در منظر جامعه قرار داد. ما هنرمندان و چهره های مقبول اجتماعی را با دویست سیصد هزار رای انتخاب می کنیم در حالی که نفر اول این رویداد نزدیک به یک میلیون رای از بین هفت میلیون رای شرکت کنندگان و نفر دوم با رای هشتصد و پنجاه هزار نفر انتخاب شده و حتی آخرین نفر چهارصد هزار رای آورده که این آراء بالا نشانگر این است که جامعه برای آنها شأن و منزلت انسانی والایی قائل است که با گذشتن از منافع شخصی بدست آورده اند.

ابوترابی ادامه داد: همانطور که در قرآن اشاره شده حیات ابدی و تکامل در سایه احسان بدست می آید. امروز تمام سرمایه ما در جمهوری اسلامی و تمام مقاومت دستاوردهای ما در خلق محور نتیجه احسان و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ما است. کسانی که دفاع مقدس را خلق کردند. این چهره ها را باید شناخت و جوانان باید خود را به این قله ها که در مسیر خودسازی قدم برداشتند، با شناخت نیازها و اولویت های جامعه در مسیر جامعه پردازی گام برداشتند، نزدیک کنند. این افراد تمدن ساز هستند همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان امام راحل اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کند.

در پایان این مراسم از مهران شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما، حسین توکلی مدیر تولید برنامه، مرتضی حیدری، امیر محمدی سردبیر برنامه فرمول یک، علی پیروز دستیار کارگردان، مهدی معصومی ناظر پخش این برنامه زنده، محمد آقایی فرد مدیر هماهنگی، صدرالدین محقق پرتو جغتایی و مریم ناظران مسئول هماهنگی مهمانان و رضا اسکندری سایر عوامل این برنامه تجلیل شدند.

در پایان این مراسم علی ضیا با اشاره به چگونگی انتخاب چهره مردمی سال گفت: در مورد روند تولید این برنامه باید بگویم در برنامه ای دیگر بشنویم که فلان سلبریتی مهمان آن است اما خدا این توفیق را داده تا در خدمت خادمان مردم باشیم. به نظر من سلبریتی های واقعی افرادی همچون نرگس کلباسی هستند. در زمان پخش برنامه فرمول یک اکثر رسانه ها این برنامه را سلبریتی محور می دانستند و حضور مردم در این برنامه و رای گیری این نکته را نشان داد که شخصی که حاضر نبود حتی در کانال تلگرامی اش خود را معرفی کند و از علاقمندانش طلب رای کند نزدیک به یک میلیون رای آورد و این بیانگر اعتماد مردم به آنها و سلبریتی بودنشان است.

مجری برنامه فرمول یک افزود: اگر مقایسه ای بخواهد اتفاق بیفتد باید با جشنواره های خیلی بزرگ مقایسه شود چرا که شش میلیون نفر برای کسانی رای دادند که خودشان به دنبال دیده شدن نبودند. ما باید برای انتخاب چهره های مردمی سال ۹۸ تلاش مضاعفی کنیم.

درپایان این برنامه از عوامل برنامه فرمول یک تجلیل شد و در ادامه حجت اشرف زاده به اجرای برنامه پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار