دیپلماسی هوشمندانه ظریف و دست و پا زدن های بولتون

تهران (پانا) - اقدام هوشمندانه وزیر خارجه ایران در مصاحبه با فاکس نیوز و بهره گیری از توان تبلیغاتی این رسانه برای رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران به مردم آمریکا و سکانداران کاخ سفید، برخی مقامات تندروی آمریکا از جمله جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و عضو تیم «ب» را چنان به تکاپو انداخته که در تلاش است ابتکار عمل ظریف را تحت الشعاع قرار دهد.

کد مطلب: ۹۱۰۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دیپلماسی هوشمندانه ظریف و دست و پا زدن های بولتون

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که از سه شنبه گذشته به نیویورک برای شرکت در نشست روز جهانی چند جانبه گرایی سفر کرده است، این بار بر خلاف گذشته نه تنها با رسانه های مشهور آمریکایی که این روزها به مخالفان سرسخت سیاست های کاخ سفید تبدیل شده اند، مصاحبه کرده بلکه با رسانه محبوب و مورد پسند دونالد ترامپ هم به گفت و گو نشسته است.
بولتون، به گفته ظریف از اعضای تیم 'ب' است که همراه بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید در صدد کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هستند.
صفحه رسمی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا جمعه شب گذشته با انتشار بخش کوچکی از این مصاحبه روی تارنما و صفحات مجازی خود اعلام کرد که با وزیر خارجه ایران گفت وگوی اختصاصی انجام داده و قرار است متن کامل آن روز یکشنبه آینده (امشب ساعت 22.30به وقت تهران) پخش شود.
این رسانه آمریکایی با پخش آنونس تصویری (پیش خبر کوتاه) خود به نقل از ظریف آورد: ظریف گفت که کارزار فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه ایران محکوم به شکست است و در این میان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در تلاش برای تغییر نظام ایران هستند و می‌خواهند ایالات متحده را به یک درگیری (نظامی با ایران) بکشانند.
او تاکید کرد: گمان نمی‌کنم که رئیس‌جمهور ترامپ خواستار چنین کاری باشد.
وقتی آنونس تصویری(پیش خبر کوتاه)این مصاحبه ازشبکه فاکس نیوز پخش شد، روز بعد فاکس نیوز خبرداد که با جان بولتون نیز مصاحبه اختصاصی انجام داده است و در آینده پخش خواهد شد. زمان انجام مصاحبه جان بولتون با فاکس نیوز بعد ازمصاحبه با ظریف بود و انتظار می رفت ابتدا مصاحبه ظریف پخش شود و بعد از آن مصاحبه بولتون از فاکس نیوز منتشر شود. اما روز یکشنبه با نزدیک شدن به زمان پخش کامل مصاحبه ظریف، ناگهان بولتون در توییتر اعلام کرد که مصاحبه وی با فاکس نیوز ساعت 9 به وقت محلی یعنی حدود ساعت 17:30 روز یکشنبه به وقت تهران پخش می شود؛ یعنی قبل از پخش مصاحبه کامل ظریف.
شبکه تلویزیونی فاکس نیوز یک شبکه نزدیک به کاخ سفید بوده و معمولا طرفداران ترامپ و آمریکایی های سنتی اخبار را از این رسانه دنبال می کنند ونسبت به برنامه های آن حساسیت خاصی دارند.حتی گاهی ترامپ از این شبکه انتقاد می کند که چرا با یک دمکرات یا رقیب انتخاباتی وی مصاحبه کرده است.
اکنون به نظر می رسد که مقامات آمریکا از مصاحبه ظریف با فاکس نیوز و بازتاب گسترده و تاثیرگذار خبر اولیه آن به اندازه ای تحت فشار قرار گرفته اند که برای پاسخ به صحبت های وی نه تنها به حضور در فاکس نیوز و مصاحبه با آن قناعت نکرده اند، بلکه خواستار آن شده اند تا مصاحبه شان قبل از مصاحبه ظریف پخش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار