7 شهرک روستایی و صنفی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: با نیازسنجی و امکان‌سنجی‌های انجام شده قرار است 7 شهرک روستایی و صنفی در استان اردبیل راه‌اندازی شود که کارهای مقدماتی در این حوزه شروع شده است.

کد مطلب: ۹۱۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
7 شهرک روستایی و صنفی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

محمد اهلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالجاری و با هدف راه‌اندازی این شهرک‌ها و نواحی صنعتی در تازه‌کند شریف آباد، هیر، ثمرین، شهر جدید اصلاندوز، آبی‌بیگلو و شهرک صنفی در اردبیل بررسی‌ها و اقدامات امکان‌سنجی انجام خواهد شد تا ما بتوانیم به تدریج بستر راه‌اندازی این شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در مناطق یاد شده فراهم کنیم .

او با بیان اینکه در حال حاضر 44 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر بوده و 56 درصد این واحدها همچنان خارج از شهرک‌ها فعالیت‌ می‌کنند، خاطرنشان کرد : 95 درصد صنایع استان کوچک و پنج درصد مابقی نیز صنایع بزرگ و متوسط محسوب می‌شود .

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان افزود: در حال حاضر 16 شهرک و ناحیه صنعتی شامل 8 شهرک صنعتی، 7 ناحیه صنعتی و یک شهرک غیردولتی و خصوصی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که مجموع مساحت آنها 2 هزار و 105 هکتار است .

اهلی به فعالیت شهرک غیردولتی آرتاپلاست در نمین اشاره کرد و گفت: پنج شهرک غیردولتی نیز قرار است تاسیس شوند که پروانه بهره‌برداری از آنها صادر شده است .

او نمونه این شهرک‌های غیردولتی را شهرک پتروشیمی اردبیل، شیرآلات قهرمان در گرمی، حریرمبتکران، آرتاانرژی و ... اعلام و تصریح کرد: این شهرک‌های غیردولتی در 207 هکتار و با پیشرفت متوسط 50 درصد در حال انجام است .

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: برای 6 شهرک صنعتی غیردولتی جدید نیز نظیر شیرین عسل، آرتاویل تایر و همچنین فاز دوم آرتاپلاست و ... درخواست‌هایی را دریافت کردیم که با مطالعه دقیق و مکان‌یابی‌هایی که انجام می‌شود صدور مجوزهای قانونی انجام خواهد شد .

اهلی در مورد طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های موجود به ویژه شهرک صنعتی شماره دو اردبیل، ناحیه صنعتی هشتجین، موران در گرمی و شهرک تخصصی آب بیان کرد: این توسعه در نواحی و شهرک‌ها به مساحت 143 هکتار در دست بررسی دقیق است .

او ضرورت همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان را در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی یادآور شد و اظهار کرد : امیدواریم منابع طبیعی استان اردبیل نیز در مورد تغییر کاربری اراضی و صدور مجوزهای لازم در این زمینه اقدامات لازم را با هماهنگی بیشتر انجام دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار