گمرکات آذربایجان غربی نیازمند توسعه و تجهیر اساسی هستند

ارومیه(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از نیازمندی گمرکات این استان به توسعه و تجهیز اساسی خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۰۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
گمرکات آذربایجان غربی نیازمند توسعه و تجهیر اساسی هستند

رضا حسینی در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در آذربایجان غربی اظهار داشت: گمرکات این استان پیشانی کشور در معابر ورودی ایران اسلامی هستند بنابراین تقویت این گمرکات به معنی بسترسازی برای توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی، تجارت، صادرات و واردات است.

وی تصریح کرد: شایسته است رئیس‌کل گمرک ایران برای توسعه و تجهیز گمرکات آذربایجان غربی نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوان به‌سرعت کمبودها، نواقص و مسائل این گمرکات را حل کرد و به آنها بیش از گذشته سامان داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: این روزها توسعه تجارت فرامرزی از برنامه‌های مهم دولت در استان است بنابراین انتظار می‌رود مسئولان کشوری نسبت به توسعه زیرساخت‌های تجاری و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی و لجستیکی استان آذربایجان غربی نگاه اثرگذاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: توسعه و تجهیز گمرکات آذربایجان غربی باید به‌عنوان یک راهبرد در توسعه و رونق اقتصادی کشور نگریسته شود.

حسینی گفت: وزارت اقتصاد بیشترین تأثیر را در ارتقا و بهبود فضای کسب‌وکار دارد و اگر دستگاه‌های اقتصادی به درستی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند رشد و رونق اقتصادی را در کشور به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: متأسفانه در اثر برخی تصمیمات غلط در گذشته، آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه از ریل توسعه‌یافتگی عقب‌مانده در حالیکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه و هم مرزی با سه کشور خارجی، داشتن پایانه‌ها و گمرکات متعدد، معادن غنی و ظرفیت‌های کشاورزی می‌تواند به یکی از توسعه‌یافته‌ترین استان‌های کشور تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار